در همایش سال جاری بزرگداشت روز حسابدار در قزوین، علاوه بر مقامات دولتی و فعالان اقتصادی استان، علی ثقفی استادتمام حسابداری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، و مجید میراسکندری عضو اسبق شورای عالی و دبیرکل اسبق انجمن حسابداران خبره ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، همایش بزرگ «گرامیداشت روز حسابدار» و «نکوداشت ده سالگی انجمن حسابداران قزوین» که در روز دوشنبه، 15 آذر 1395، به همت انجمن صنفی کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری استان قزوین برگزار شد همچون سالهای گذشته مورد استقبال پرشور حسابداران، حسابرسان، مدیران مالی، و دانشجویان حسابداری استان قزوین قرار گرفت.

 

سخنرانان همایش

این همایش با موضوع «انضباط مالی و شفافیت اقتصادی در مسیر جهانی شدن» با سخنرانی علی ثقفی استادتمام حسابداری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، مجید میراسکندری عضو اسبق شورای عالی و دبیرکل اسبق انجمن حسابداران خبره ایران، و مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در تالار بزرگ اجتماعات 29 فروردین قزوین برگزار شد.

 

پاسداشت بزرگان حسابداری ایران:

علی ثقفی / مجید میراسکندری

در این مراسم، با اهدای تندیس همایش، از یک عمر ارائه خدمات حرفه‎ای و دانشگاهی تاثیرگذار علی ثقفی و مجید میراسکندری در حرفه حسابداری ایران و دانشگاه‎های کشور تجلیل شد.

 

بیانیه پایانی همایش

این مراسم با خواندن بیانیه پایانی همایش پایان یافت. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

به نام اسرع الحاسبین

بیانیه انجمن صنفی کارفرمایی تخصصی حسابداران استان قزوین

به مناسبت روز حسابدار «15آذر ماه 1395»

 

جامعه بزرگ حسابداران ایران، این تلاشگران سختکوش،  همه ساله در چنین روزهای خجسته،  احساسی  گوارا  ناشی از همبستگی ملی با همپیشگان خود و جامعه دارد.

انجمن صنفی حسابداران قزوین موقع را مغتنم شمرده،  ضمن عرض تبریک صمیمانه به مناسبت هفنه فرخنده حسابداری و روز باشکوه 15 آذر،  نظر جامعه حسابداران  فرهیخته کشور و تشکلهای رسمی را به موارد و نکاتی ضروری و قابل تامل جلب مینماید.

 

1- بی شک ضرورت به‎کارگیری انضباط مالی، پیش مقدمه حرکتهای شتابان،  نوآورانه  و مدیریت صحیح در هر سازمان و به تبع آن در اقتصاد کلان کشور است. از فرا راه این خصیصه متعالی که در بطن و جوهره وجودی حرفه حسابداری نهفته است توجه ویژه فعالان حرفه را  به این مفهوم در خاصهای  والا مضاعف نموده و مطالبه مینماید.

 

2- شفافیت اقتصادی مفهوم دیگری است که در راستای حرکت سازمانهای پیشرو در عرصه ملی و بین المللی به عنوان یک تعهد و خواسته ضروری مطرح است و در سیر تاریخی رشد نهادها و بنگاهها و تکثر ذینفعان، فراگیری و تنوع خدمات خود،  بیش از پیش تلاش و جدیت حسابداران را نیازمند است.

 

3- استانداردهای گزارشگری مالی بینالمللی (IFRS) در شرایط جدید امروز، نه یک مفهوم کلاسیک و تئوریک، بلکه یک موضوع عملیاتی و اجرایی درحوزه گزارشگری و ضرورتی در ورود به عرصه جهانی است. لذا به‎کارگیری و استفاده از این پدیده درگشودن دریچه­های جدید برای همگرایی و همراستایی در رابطه متقابل با جامعه بین الملل امری مهم و انکارناپذیر است.

 

4- استفاده از ظرفیتهای کنونی اطلاعرسانی در فضای رسانهای به ویژه  فضای مجازی برای ایجاد همبستگی و تبیین جایگاه حرفه  در جامعه و همچنین توانمندسازی حسابداران در جهت توسعه حرفه حسابداری مقولهای واجب و اجتنابناپذیر است. لذا هدایت و ساماندهی این فضاها توسط تشکلهای حرفهای و صنفی رسمی میتواند در بهرهبرداری بهینه، نسبت به جامعه هدف موفق و تاثیرگذار باشد.

 

5-با عنایت به گستردگی فعالیتهای حرفهای در قالب تشکلها و نهادهای ذیصلاح از طرفی و ضرورت همگرایی حسابداران کشور در اقدامات ملی، نظیر نکوداشت روز حسابدار و همچنین ایجاد رابطه تشکیلاتی مداوم به منظور همسو نمودن حرکتهای آنها، ایجاد نهادی همچون شورای هماهنگی انجمنها و تشکلهای صنفی و حرفهای را بیش از پیش یک ضرورت مبرم تلقی مینماید. لذا این انجمن با بیش از یک دهه فعالیت صنفی این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح و آمادگی خود را جهت ساماندهی آن اعلام میدارد.

انجمن صنفی حسابداران استان قزوین- 15 آذر ماه 1395

 

 

 

 

 

 

 

 
 
شماران