معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیهای خطاب به ناشران اوراق بهادار ثبت‌‌شده نزد این سازمان و حسابرسان معتمد این سازمان، مصوبه مورخ 18 آبان 1395 هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تعیین مصادیق شرکت‌ها و مؤسسات ملزم به رعایت استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورتهای مالی سال جاری (1395) را اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، متن کامل ابلاغیه معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خطاب به ناشران اوراق بهادار ثبت‌‌شده نزد سازمان ‌بورس ‌و اوراق ‌بهادار و حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر است:

 

                      ابلاغیه                      

شماره: 005-440-ب-95   مورخ: 25 آبان 1395

 مخاطبین: کلیۀ ناشران اوراق بهادار ثبت‌‌شده نزد سازمان ‌بورس ‌و اوراق ‌بهادار / کلیۀ حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار 

 موضوع: الزام شرکت‌ها به رعایت استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی(IFRS)  در تهیه صورت‌های مالی 

با سلام و احترام؛

در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی و توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه بین‌المللی بازار سرمایه کشور به استناد مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی در زمینه اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت‌های مالی، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 1395.08.18 مصادیق شرکت‌ها و مؤسساتی که ملزم به رعایت این استانداردها می‌باشند به شرح زیر مشخص نمود:

  1. کلیه بانک‌ها، موسسات اعتباری  و شرکت‌های بیمه ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که دوره مالی آنها از تاریخ 1395.01.01 و بعد از آن شروع می‌شود، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه، بر اساس (1) استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و (2) استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.
  2. کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که دوره مالی آنها از تاریخ 1395.01.01 و بعد از آن شروع می‌شود و سرمایه ثبت شده آنها 10.000 میلیارد ریال و بیشتر از آن است، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه، بر اساس (1) استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و (2) استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.
  3. تهیه صورتهای مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای سایر شرکتها در سال مالی 1395 اختیاری است و شرکتهایی که در سالهای آتی (سالهای 1396 و پس از آن) ملزم به تهیه صورتهای مالی طبق استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی خواهند شد، متعاقبا اعلام خواهد شد.

حسن امیری

عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان ‌بورس ‌و اوراق ‌بهادار

دریافت فایل ابلاغیه

 

 

 

سی و هشتمین همایش انجمن حسابداران خبره ایران:

«پیادهسازی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور»

23 آذر 1395، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

گفتنی است، با توجه به اقدامات ارزشمند و گسترده انجامشده در یک سال اخیر مبنی بر اصلاح نظام گزارشگری مالی شبکه بانکی کشور به منظور انطباق هر چه بیشتر با استانداردهای بینالمللی با هدف تسهیل تعاملات بینالمللی بانکها و موسسات اعتباری کشور، و همچنین با توجه به ضوابط اخیر بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، و سازمان حسابرسی مبنی بر ضرورت تهیه صورتهای مالی بانکها و موسسات اعتباری بر مبنای استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS)، انجمن حسابداران خبره ایران در نظر دارد سی و هشتمین همایش خود را با عنوان بهکارگیری استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور با رویکردی کاملاً کاربردی و با هدف راهنمایی عملی کارکنان حسابداری و امور مالی شبکه بانکی کشور در انجام این تکلیف بااهمیت در روز سهشنبه،     23 آذر 1395، در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار کند.

علاقه‎مندان می‎توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه سی و هشتمین همایش انجمن حسابداران خبره ایران: «پیادهسازی استانداردهای بینالمللی گزارشگری مالی (IFRS) در شبکه بانکی کشور» بر روی وبگاه انجمن حسابداران خبره ایران مراجعه فرمایند.

شماران