رییس سازمان امور مالیاتی کشور می گوید، این سازمان مبنای عمل خود را بر خوداظهاری مودیان و تکیه بر اطلاعات مردم قرار داده و با در پیش گرفتن این شیوه تاکنون تعداد اظهارنامه ها و میزان مالیات دریافتی افزایش داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در همایشی در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: سیاست های جدیدی در سازمان امور مالیاتی در دوره جدید ابلاغ شده که اعتماد به مردم در راس آنها است.

وی با بیان این که اعتقاد داریم بازیگران اقتصادی، افرادی هستند که با فعالیت اقتصادی خود، منافع کشور را در نظر می گیرند، گفت: ما با مشکلات بخش تولید آشنا هستیم و تاکید ما بر ایجاد شفافیت اقتصادی به عنوان منشا همه مسایل اقتصادی است.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه بخش دولتی و غیردولتی در زمینه شفافیت اقتصادی مسوول هستند، افزود: قانونگذار در ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، اختیار دریافت اطلاعات از منابع و مراجع مختلف را به سازمان امور مالیاتی کشور داده است و سازمان نیز با حفظ محرمانه بودن این اطلاعات و با در نظرگیری منافع ملی و حرمت بنگاه های اقتصادی، از این اطلاعات برای ارتقای شفافیت اقتصادی استفاده می کند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی یادآور شد: در دوره جدید، 90 درصد اظهارنامه های مودیان پذیرفته می شود و فقط 10 درصد که از ریسک بالایی برخوردارند مورد رسیدگی قرار می گیرند.

وی بر ارتقای کارآیی نظام مالیاتی تاکید کرد و گفت: مالیات باید بر مبنای قانون اخذ شود.

تقوی نژاد به اجرای قانون جدید مالیات های مستقیم از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم با هماهنگی اتاق بازرگانی واصناف، دوره های آموزشی لازم را برای مودیان برگزار کنیم.

 

شماران