شاهین چراغی در ارتباط با مجامع عمومی عادی سالانه شرکتهای بورسی در سال جاری گفت: از آن جا که در سال گذشته عمده شرکت‌ها عملکرد خوبی نداشتند و نتوانستند بودجه‌های خود را پوشش بدهند، پیش‌بینی می‌شد که در مجامع امسال آنها سود چندانی برای توزیع بین سهام‌داران وجود نداشته باشد. از این رو شاید امسال از بدترین سال‌هایی بود که شرکت‌ها از بابت برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه پشت سر گذاشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اقتصادنیوز،‌ شاهین چراغی که ریاست هیات مدیره یکی از کارگزاری‎های فعال در بازار اوراق بهادار را بر عهده دارد در این ارتباط خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مجامع عمومی عادی سالانه شرکتهای بورسی امسال برای هیچ‌کدام از گروه‌ها خوب نبوده است. وی افزود: در این بین پتروشیمی‌ها به دلیل گردش و جریان وجوه نقدشان وضعیت بهتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند و عملاً تنها گروهی بودند که توانستند مجامع عمومی عادی سالانه خود را به خوبی برگزار کنند و کمابیش سهام‌داران آنها هم راضی بودند.

 

چراغی افزود: خودرویی‌ها که با زیان‌ همراه بودند. گروه‌های بانکی‌ نیز پرچالش‌ترین گروه در مجامع امسال بودند؛ چراکه عمده بانک‌ها نتوانستند مجوز بانک مرکزی را برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه خوداخذ کنند.

 

این کارشناس بازار سهام معتقد است: از آن جا که همچنان اجرایی شدن برجام تاثیر مورد انتظار را بر عملکرد شرکت‌ها نگذاشته است، ممکن است در شش‌ماهه دوم سال جاری انتظار رشد و رونق در بازار سهام وجود داشته باشد. البته در صورتی که وضعیت شرکت‌ها از جهت عملکرد تحت تاثیر قرار بگیرد و بتوانند بودجه‌های خود را تعدیل کنند، که در این صورت، اوضاع این بازار بهبود پیدا می‌کند. اما در غیر این صورت، وضعیت به همین منوال پیش می‌رود و اتفاق اساسی نخواهد افتاد.

 

شماران