حسن امیری گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش برای ابزارسازی و معرفی ابزارهای مالی جدید است؛ که در این راستا، چندی پیش از "اوراق رهنی" رونمایی شد و تا یک ماه آینده نیز از "اوراق منفعت" رونمایی خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، حسن امیری، معاون نظارت بر بورسها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به این که انواع روش های تامین مالی برای پرداخت بدهیهای دولت از محل بازار سرمایه انجام شده است، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار درصدد تقویت این حوزه است.

 

امیری تاکید کرد: کمک به تامین مالی بنگاهها از طریق بازار سرمایه محور اصلی برنامههای امسال سازمان بورس و اوراق بهادار است. در این راستا، چندی پیش از "اوراق رهنی" رونمایی شد و تا یک ماه آینده نیز از "اوراق منفعت" رونمایی خواهد شد.

 

در این ارتباط لازم به ذکر است، صبح روز یکشنبه مورخ 13 تیر 1395 با حضور وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی، مراسم راه اندازی «بازار رهن ثانویه مسکن» در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این مراسم،‌ نخستین اوراق رهنی در بازار اوراق بهادار ایران به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اعطای تسهیلات جدید از سوی بانک مسکن منتشر و در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه شد.


 

شماران