۸نامزد انتخابات ریاست دیوان محاسبات کشور برنامه‌های خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از تسنیم، فهرست ۸نامزد انتخابات ریاست دیوان محاسبات کشور که برنامه‌های خود را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کرده‌اند، به‌ این شرح است:‌غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربیت جام در مجلس نهم، امین‌حسین رحیمی رئیس فعلی دیوان محاسبات کشور، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس نهم، علی کامیار نماینده مردم ارومیه در مجالس دوم، سوم و چهارم، فداحسین مالکی دبیر پیشین ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس در مجلس نهم، علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس نهم، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس نهم.

 

در این ارتباط، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و برخوار و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفت: رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات کشور در یکی از جلسات کمیسیون برنامه و بودجه، در هفته آینده و با رأی اکثریت اعضای کمیسیون برای معرفی به صحن علنی انتخاب خواهند شد.

 

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات کشور به‌مدت چهار سال با رأی اکثریت نمایندگان انتخاب و منصوب می‌شوند. هم اکنون، امین‌حسین رحیمی ریاست دیوان محاسبات کل کشور را به‌عهده دارد. مسئولیت مستشاری این نهاد نیز بر عهده فیاض شجاعی قرار دارد. امین‌‌حسین رحیمی در جلسه علنی روز چهارشنبه، 13 شهریور 1392 از مجموع 190 رأی اخذشده، با 179 رأی، اعتماد وکلای ملت در مجلس نهم را برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات کشور کسب کرد.

 

دیوان محاسبات کشور طبق اصول 101تا 103متمم قانون اساسی مشروطه (مصوب 1286) موجودیت پیدا کرد، وبه رغم آن که از این حیث، قدیمی‎ترین نهاد حسابداری و حسابرسی کشور به شمار می‎آید ولی رئیسان آن در ادوار مختلف عمدتا از بین افراد غیرحسابدار انتخاب و منصوب شده‎اند.

شماران