سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، در همايش تحقق شعار سال در مازندران، عدم پرداخت ماليات را پايمال کردن حقوق عمومي دانست.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از رسانه مالياتي ايران، سيد رضا تقوي، رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه سراسرکشور در همايش تحقق شعار سال که با حضور نماينده ولي فقيه، امامان جمعه، مديرکل امور مالياتي استان مازندران و ديگر مسئولان استاني برگزار شد، اظهار داشت: ماليات امري بسيار مهم و اساسي است و در کشورهاي جهان نپرداختن ماليات جرمش بالاتر از دزدي است. وي ماليات را حق دفاع، حق آموزش‌وپرورش، حق دانشگاه‌ها و حق بيمارستان‌ها دانست و افزود: کسي که ماليات ندهد يعني دارد اين حقوق را از مردم دريغ مي‏ کند.
 
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه سراسر کشور با تأکيد بر اين‌که ائمه جمعه، روحانيت و مساجد بايد مردم را به پرداخت ماليات تشويق و ترغيب نمايند، فرار مالياتي را جرم دانست و افزود: نبايد فرار مالياتي در کشور اتفاق بيفتد چراکه کشور براي حفظ استقلال اقتصادي بايد از طريق ماليات اداره شود و ائمه جمعه نيز بايد بيشتر در مقوله پرداخت ماليات فرهنگ‌سازي کنند.
 
در ادامه اين همايش، علي‌اکبر حمزه‌اي، مديرکل امور مالياتي مازندران نيز ماليات را يکي از مهم‌ترين راهکارهاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل دانست و افزود: توليد، توسعه صادرات و ماليات ستون فقرات و ارکان اقتصاد مقاومتي هستند.
 
حمزه‌اي گفت: راه‌حل کلي اقتصاد مقاومتي اين است که ما بايد از سمت درآمدهاي نفتي به سمت درآمدهاي غيرنفتي برويم و سهم نفت در اقتصاد به حداقل برسد که در اين زمينه مهم‌ترين، بهترين و سالم‌ترين منبع براي تأمين درآمدهاي دولت‌ها، ماليات است. وي ظرفيت‌هاي قانوني و بالقوه استان را بيش از چهار هزار ميليارد تومان دانست و گفت: اداره کل امور مالياتي استان در سال 1394، يک هزار و 162 ميليارد تومان وصول کرد که 943 ميليارد به‌حساب خزانه واريز شد و 219 ميليارد به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي استان پرداخت شد.
 
مديرکل امور مالياتي مازندران با اشاره به طرح جامع مالياتي گفت: زيرساخت‌هايPSD و سامانه يکپارچه مالياتيITS در استان مازندران آماده است و پايان سال به شبکه سراسري وصل خواهد شد که با اجراي طرح جامع مالياتي تمام گردش‌هاي اقتصادي قابل رصد و ارزيابي مي‌باشند.
 
وي تأکيد کرد: بر اساس برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي کل درآمدهاي دولت بايد از طريق ماليات تأمين شود و همان‌طوري که مقام معظم رهبري فرمودند پرداخت ماليات يک وظيفه و فرار مالياتي جرم است و بودجه دولت نيز بايد از درآمدهاي داخلي مانند ماليات تأمين شود.
 

حمزه‌اي اظهار داشت: انتظاري که ما از ائمه جمعه و جماعات داريم اين است که ضرورت و اهميت ماليات در اقتصاد را در بين مردم مطرح نمايند چراکه ماليات بهترين و قابل‌اتکاترين منبع براي توسعه اقتصادي است و دولتي که به ماليات توجه دارد، دولتي است که به توليد اهتمام مي‌ورزد.


 

شماران