هیئت امنای بنیاد IFRSبرای دومین دوره پیاپی هانس هوگرورست را به ریاست هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) منصوب کرد. این دوره پنج ساله از 1 ژوئیه 2016 آغاز خواهد شد.
 
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از وبگاه رسمی بنیاد IFRS، هیئت امنای این بنیاد که مسئولیت راهبری و نظارت بر هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) را بر عهده دارد، در جلسه اخیر خود در روز آدینه 12 فوریه 2016 (همزمان با 23 بهمن 1394) هانس هوگرورست رئیس فعلی IASBرا برای یک دوره پنج ساله دیگر به ریاست این هیئت منصوب کرد. دوره دوم ریاست هوگرورست از 1 ژوئیه 2016 (همزمان با 11 تیر 1395) آغاز خواهد شد.
 
همچنین، در این جلسه، هیئت امنای بنیاد IFRSاعلام کرد یان مکینتاش، نایب رئیس فعلی IASB، قصد ندارد برای دوره دوم در این هیئت ادامه فعالیت بدهد. دوره عضویت مکینتاش 30 ژوئن 2016 (همزمان با 9 تیر 1395) پایان خواهد یافت.
 
گفتنی است، IASBتحت رهبری هوگرورست و مکینتاش دستاوردهای ارزشمندی داشته است که از آن جمله می‎توان به نهایی کردن IFRSشماره 9 «ابزارهای مالی»، IFRSشماره 15 «درآمد پیمان‎های با مشتریان» و IFRSشماره 16 «اجاره‎های سرمایه‎ای» اشاره کرد. در همین دوره، تعداد کشورهایی که IFRSرا پذیرفته‎اند نیز رشد قابل توجهی داشته است و ارزشیابی‎های اتحادیه اروپا و دیگر کشورها از به کارگیری IFRSنیز بسیار مثبت بوده است.
 

هم اینک، بنیاد IFRSدر حال بازنگری ساختار و اثربخشی خود است. IASBنیز در حال بازنگری دستور کار خود برای پنج ساله آینده است. این بازنگری‎ها شامل ایجاد تغییراتی در ترکیب و تعداد اعضای IASBو همچنین دستور کار این هیئت در سال‎های آینده است. 

شماران