مقامات برزیلی به دنبال توقیف اموال فوق‎ستاره فوتبال برزیل و بارسلونا از جمله قایق و جت شخصی وی به علت فرار مالیاتی هستند.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، یورواسپورت خبر داد مقامات برزیلی دارایی های فوق‎ستاره فوتبال برزیل و بارسلونا شامل قایق و جت شخصی وی را به علت فرار مالیاتی توقیف می کنند. دادگاه فدرال سائوپائولو صدور مجوز توقیف دارایی های نیمار به ارزش 50 میلیون دلار را آغاز کرده است.
نیمار و خانواده اش سال گذشته به علت فرار مالیاتی بابت سال های 2011 تا 2013 که نیمار در آن زمان برای باشگاه سانتوس بازی می کرد، محکوم شدند. با این حال، نیمار هرگونه تخلفی را انکار می کند. این دادگاه قبلا در ماه سپتامبر 2015 دارایی های نیمار را مسدود کرده بود، و در این راستا، روزنامه های برزیلی خبر دادند که فرجام خواهی نیمار به این حکم هفته گذشته رد شده است.
نیمار و پدرش، در ماه ژانویه 2016 نیز به پرداخت 100 هزار یورو به عنوان جریمه مالیات های پرداخت نشده طی سال های 2007 و 2008 محکوم شده بودند. ایگارو یانگ مارتینز، یک مقام سازمان فدرال مالیات برزیل به آسوشیتدپرس گفت نیمار اگر بدهی خود را پرداخت کند، احتمالا به زندان نخواهد رفت. مارتین گفت که او هنوز امکان اعتراض به این رای را دارد و اگر بدهی خود را بپردازد این پرونده بسته می شود.

نیمار در اوائل ماه جاری میلادی در ارتباط با پرونده دیگری مربوط به انتقال وی از سانتوس به بارسلونا در سال 2013 در دادگاه اسپانیا حضور یافت.

شماران