وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، از سهم 80 هزار میلیارد تومانی تامین مالی کشور از طریق بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، علی طیب نیا با اعلام این خبر اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان بود. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تامین مالی بلند مدت بر دوش بازار سرمایه کشور قرار گیرد و این امر قطعا امکان پذیر است. وزیر امور اقتصادی و دارایی  با بیان این که در شرایط جدید که محدودیتها برطرف شده پیش بینی می شود به عدد 240 هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم برای تامین مالی بازار سرمایه دست یابیم.
 
طیب نیا با اشاره به تصویب قانون بازار سرمایه در سال 1384 تاکید کرد: با  اجرای این قانون در سال 1385 شاهد توسعه قابل ملاحظه ای در بازار سرمایه کشور بودیم. وزیر اقتصاد ادامه داد: افزایش حجم بازار، اندازه بازار سرمایه، تنوع دارایی ها و نیز ارتقاء سهم دارایی های مالی در سبد دارایی ها را از جمله موارد توسعه بازار سرمایه کشور  است. وی تصریح کرد: مجموعه تلاشهای  صورت گرفته در جبهه دیپلماسی  و  اقتصاد به نحو مناسبی بود و موجب  شد ما در شرایط مطلوب متفاوتی قرار گیریم. طیب نیا افزود: در شرایط پس از برجام ما شاهد شرایط خوبی در حوزه اقتصاد از جمله رشد اقتصادی مثبت و قابل توجهی خواهیم بود. وی  تصریح کرد: بانک جهانی رشد اقتصادی 6.8 درصدی را برای کشورمان پیش بینی کرد که این رقم از سوی بسیاری از موسسات بین المللی تایید گردید.
 

طیب نیا در پایان با اشاره به مدیریت خوب و  قابل تحسین دکتر فطانت، رئیس کل سازمان بورس و اوراق بهادار از زحمات کارکنان  سازمان بورس تقدیر و قدردانی کرد.

شماران