وزارت خزانه داری امریکا روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن در چارچوب کاهش تحریمها علیه ایران طبق توافق هسته ای بین المللی، به شعبه های خارجی شرکت های امریکایی اجازه تجارت با ایران را خواهد داد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از ایرنا، روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: مقامات امریکا همچنین محدودیت های مربوط به خرید نفت ایران از سوی نهادهای غیرامریکایی و همچنین فروش کالا و خدمات به بخش انرژی ایران را از میان برداشته اند. گفتنی است، لغو ممنوعیت تجارت غیر امریکاییها با بخش نفتی ایران یک گشایش مهم در تحریمی بود که مناسبات غرب با دارنده یکی از بزرگترین ذخایر نفت جهان را قطع کرده بود.
 
به گزارش کمیسیون اروپا؛ این تحریمها صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اروپا راعمدتا درارتباط با انرژی در فواصل سال های 2012 و 2013 تا 86 درصد کاهش داده بود. با این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا، در حالی که شرکتهای امریکایی هنوز در مورد خرید نفت ایران یا تامین تجهیزات صنعت نفت این کشور محدودیت دارند، اروپا به این بازار دسترسی خواهد داشت.
 

لازم به ذکر است، شعبه های خارجی شرکتهای امریکا تا سال 2012 اجازه فعالیت در ایران را داشتند ولی بعدا تحریم های کنگره امریکا گسترش یافتو مجازاتهایی برای شرکتهای امریکایی در صورت معامله واحدهای خارجی آنها با ایران در نظر گرفته شد.

شماران