سيد کامل تقوي نژاد، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، در بازديد از روزنامه ايران با تشریح مهمترين اولويت هاي این سازمان، گفت: اعتماد آفريني در صدر برنامه هاي سازمان امور مالياتي کشور قرار مي گيرد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روزنامه ایران، سيد کامل تقوي نژاد، شفاف سازي اقتصاد، اصلاح سيستم ها و سامانه هاي مالياتي، فرهنگ سازي عمومي و کمک به بخش توليد در دوران رکود اقتصادي، همچنين همکاري با دستگاه هاي مختلف اجرايي و حاکميتي براي تحقق شعار درآمد هاي پايدار و پاک مالياتي را از مهمترين برنامه هاي خود معرفي و تاکيد کرد که شيوه دستيابي به اين هدف، اعتمادآفريني در جامعه و ايجاد تعامل موثر ميان نظام مالياتي و مردم است.
 
رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به موضوع اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده، از طي مراحل نهايي تدوين اين اصلاحيه در کميسيون اقتصادي دولت خبر داد. وي اين اصلاحيه را اقدامی اساسي و بزرگ در حوزه مالياتي دانست که با تحقق آن زمينه براي عدم افزايش نرخ ماليات بر ارزش افزوده فراهم خواهد شد و گسترش حوزه شمول مالياتي در بخش هاي مختلف اقتصادي را به دنبال خواهد داشت.
 
تقوي نژاد همچنين با اشاره به خبر کشف تخلف مالياتي بزرگي که چند روز پيش توسط وزارت اطلاعات منتشر شد، آن را حاصل تعامل دستگاه هاي اطلاعاتي با بخش هاي مختلف سازمان امور مالياتي کشور دانست و اعلام کرد که هيچ گونه نفوذي به سامانه هاي مالياتي کشور در اين زمينه صورت نگرفته است. وي تصريح کرد: تنها برخي از سودجويان از طريق فريب موديان مالياتي و در قالب شرکت ها و معاملات صوري اين تخلف را مرتکب شده اند که علاوه بر اين که تمامي افراد مرتبط با اين تخلف شناسايي و دستگير شده اند، پرونده آنان در حال رسيدگي و تکميل قضايي است.
 
 

تقوي نژاد همچنين از اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم خبر داد که در راستاي آن تمامي بخش هاي اقتصادي کشور در يک سيستم جامع و از طريق سيستم هاي نظارتي و سامانه هاي برخط مالياتي مشمول اخذ ماليات شده و از اين طريق تا حدود زيادي از حجم فرار هاي مالياتي کلان جلوگيري خواهد شد.

شماران