کتاب «تامین اجتماعی برای همه» توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و با همکاری موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، با هدف ارتقاء دانش عمومی آموزگاران در ارتباط با مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی و ترویج آن تهیه و تدوین شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این کتاب متشکل از 5 فصل شامل؛ مفهوم و تاریخچه تامین اجتماعی، نظام تامین اجتماعی و جایگاه بیمه های اجتماعی در این نظام، نظام تامین اجتماعی در ایران، سازمان تامین اجتماعی ایران و سیاست ها و برنامه های آتی سازمان است.
 
سازمان تامین اجتماعی تمام توان خود را معطوف به ارائه خدمت برای تحقق امنیت اجتماعی و توسعه پایدار کرده است و مجموعه حاضر در جهت معرفی اجمالی مباحث عمومی تامین اجتماعی، به منظور آشنایی بیشتر با این مفهوم تدوین شده است. همچنین توجه به تاریخچه، الزامات قانونی، اهداف و خدمات و تعهدات سازمان مورد توجه قرار گرفته و برنامه راهبردی سازمان مبتنی بر سیاست های کلان و چشم انداز ترسیمی نیز مطرح شده است.
 

گفتنی است؛ حسب مصوبات هیات مدیره سازمان در ضابطه بند «الف» تبصره 4 بودجه 1394، در ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در رده های سنی مختلف، کارگروه تدوین راهبردی مطالب درسی آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگان معاونتهای اداری ومالی، فنی ودرآمد، درمان و سه اداره کل روابط عمومی، امور استانها و آموزش و پژوهش، کتاب "تامین اجتماعی برای همه" با اخذ نظر از تمامی حوزه های تخصصی ذی ربط تدوین شده است.

شماران