مدیر کل امور فنی بیمه‎شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اجرای افزایش مرخصی زایمان بالغ بر 303 میلیارد تومان اعتبار لازم است که با توجه به درخواست ارائه شده، تاکنون اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس نصیری مدیرکل امور فنی بیمهشدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بحث افزایش مرخصی زایمان، قانون، دولت را مخیر به انجام آن کرده است. این طرح در بخش دولتی در حال اجرا است. ولی در بخش خصوصی سازمان تامین اجتماعی هزینه اجرای آن را حدود 303 میلیارد تومان برآورد کرده است. این برآورد از سوی سازمان تامین اجتماعی به دولت اعلام شده است. ولی کماکان در انتظار تامین اعتبار از سوی دولت هستیم.
 
وی با اشاره به دستگاه‌های در حال اجرای این طرح افزود: به عنوان مثال، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های دولتی که بودجه خود را از دولت دریافت می‌کنند در حال اجرای این طرح هستند.
 
 

وی در پایان یادآور شد: پروسه 2ساله افزایشمرخصی زایمان، با توجه به اعلام اعتبار درخواستی به دولت و نیز تمایل دولت به تامین اعتبار و اجرای آن، تاکنون محقق نشده است.

شماران