مسئول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح قانون بازار اوراق بهادار خبر داد. به گفته وی، پیشنهادهای اصلاحی در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از بررسی و نهایی شدن پیشنهادها در سازمان بورس و اوراق بهادار، موارد اصلاحی در دولت طرح و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، مسئول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز فرایند اصلاح قانون بازار  در سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد. به گفته سید مرتضی شهیدی، فرایند اصلاح قانون بازار از نیمه دوم 1393 در  معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار کلید خورده است.وی همچنین، تشکیل کارگروه‌های تخصصی اصلاح قانون بازار و نیز برقراری امکان دریافت نظرات فعالان بازار سرمایه در این خصوص را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.
 
مسئول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همه فعالان بازار و به طور کلی عموم صاحب‌نظران مالی و حقوقی می توانند برای ارائه پیشنهادهای خود درباره اصلاح قانون بازار اوراق بهادار به لینک "پیشنهادهای اصلاحی قانونی بازار" در وبگاه سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه  و دیدگاه ها و پیشنهادهای اصلاحی خود را مطرح کنند. ضمناً برای سهولت هرچه بیشتر، امکان بارگذاری فایل‌های الکترونیکی نیز در این وبگاه در نظر گرفته شده است.
 
به گفته شهیدی ، این پیشنهادها در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت لزوم از ارائه‌دهندگان پیشنهادها نیز برای حضور در این جلسات دعوت به عمل خواهد آمد. پس از بررسی و نهایی شدن پیشنهادها در سازمان، موارد اصلاحی در دولت طرح و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
 

خاطر نشان می شود: با فرا رسیدن آذر 1394، یک دهه از تاریخ تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد. تصویب قوانین و مقررات جدید در کشور طی 10 سال اخیر و نیز تغییر شرایط بازارهای مالی در جهان، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار را بیش از پیش ضروری ساخته است.

شماران