کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی سازمان حسابرسی پیش نویس استاندارد حسابرسي 520 با عنوان شواهد حسابرسی- روشهای تحلیلی (تجدید نظر شده 1395) را منتشر کرد.

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، روز گذشته مورخ 1 آذر 1394 از سوی کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی سازمان حسابرسی پیش نویس استاندارد حسابرسي 520 با عنوان شواهد حسابرسی- روشهای تحلیلی (تجدید نظر شده 1395) منتشر شد. در اطلاعیه صادر شده از سوی كميته تدوين استانداردهاى حسابرسي اعلام شده است، این کمیته بر اساس استانداردهاي بين المللي حسابرسي و با توجه به شرايط محيطي، متن پيش‌نويس استاندارد حسابرسي 520 با عنوان «شواهد حسابرسی- روشهای تحلیلی» را تجديد نظر کرده است. مطابق این اطلاعیه، انتشار استاندارد تجديد نظر شده به صورت پيش‌نويس با هدف كسب ‏نظرات و پيشنهادهای افراد ذينفع و ذيعلاقه در جامعه صورت مى‏گيرد و از ضروريات افزايش كيفيت استانداردهاى حسابرسي است. كميته تدوين استانداردهاى حسابرسي طی این اطلاعیه از همه افراد صاحب‏نظر درخواست کرده است ضمن مطالعه دقيق پيش نويس استاندارد، پيشنهادهای خود را حداكثرتا 30 بهمن  1394 به مديريت تدوين استانداردها (به نشانی، تهران، خيابان بيهقى، نبش خيابان12، شماره 12 يا وبگاه سازمان حسابرسى به نشانی www.audit.org.ir) ارسال کنند.

 

لازم به ذکر است، مهلت اظهارنظر درباره پیش نویس استاندارد حسابرسی 501 با عنوان ملاحظات خاص در حسابرسی برخی از اقلام (تجدید نظر شده 1395) و پیش نویس استاندارد حسابرسی 510 با عنوان حسابرسی نخستین - مانده های اول دوره (تجدیدنظر شده 1395) که در تاریخ 17 شهریور 1394 منتشر شده بود نیز تا 30 آذر 1394 باقی مانده است.
 
 
 
 

شماران