حسین عبده تبریزی مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی  گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق راه‌اندازی لیزینگ مسکن است و تاکنون هم گشایش‌های محدودی ایجاد شده است.

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرگزاری فارس، حسین عبده تبریزی مشاور مدیریت و تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی  با اعلام خبر فوق گفت: حدود 2 سال پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای مبنی بر موافقت با راه‌اندازی لیزینگ مسکن به بانک مرکزی ارسال کرد و از بانک مرکزی خواست هرچه زودتر این ممنوعیت رفع شود، ولی بعد از گذشت 2 سال از این نامه، هنوز لیزینگ مسکن فعال نشده است. البته دلیل اصلی بالا بودن نرخ سود تسهیلات این لیزینگ‌ها است زیرا متقاضیان نمی‌توانند، با نرخ سود 30 درصدی تسهیلات مسکن، اقساط را بازپرداخت کنند.

 

 عبده تبریزی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با هر کسی که به بخش مسکن با ارائه تسهیلات کمک کند، موافق است و با لیزینگ مسکن هم موافق است. وی تأکید کرد: به هر حال وزارت راه و شهرسازی علاقه مند است مشکلات بازار رهن در حوزه لیزینگ و رفع ممنوعیت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرید مسکن را برطرف کند. به اعتقاد ما ممنوعیت فعال شدن لیزینگ‌ها اشتباه بود و درخواست ما این است که مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

 

شماران