پروفسور محمدهاشم پسران با بررسی شرایط اقتصاد ایران پس از لغو تحریم‌ها، نسبت به احتمال انحراف از مسیر اصلی اصلاحات اقتصادی هشدار داد. این اقتصاددان سرشناس ایرانی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها نباید صرفا به درآمدهای حاصل از فروش نفت و آزادسازی منابع بلوکه شده در خارج از کشور تکیه شود، تاکید کرد اصلاحات اقتصادی باید در صدر سیاست‌های دولت قرار گیرد.

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، پروفسور محمدهاشم پسران، سرشناس ترین اقتصاددان ایرانی و استاد تمام بازنشسته اقتصاد دانشگاه کمبریج که در سال 2013 به عنوان یکی از بخت های اصلی برای دریافت جایزه نوبل اقتصاد اعلام شده بود، روز گذشته در ادامه سلسله نشست‌های راهبردهای اقتصاد ایران دیدگاه‌های خود در مورد شرایط اقتصاد ایران در دوران خروج از رکود را به‌صورت ویدئوکنفرانس در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران ارائه کرد.

وی در سخنرانی خود ضمن هشدار نسبت به انحراف از مسیر اصلی اصلاحات اقتصادی در این ارتباط تاکید کرد: در دوره لغو تحریم‌ها، اصلاحات اقتصادی باید در صدر سیاست‌های دولت قرار گیرد، در غیراین صورت توسعه اقتصادی کشور یا ممکن نخواهد بود یا اگر رشدی صورت گیرد مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

هاشم پسران در این جلسه با اشاره به اینکه شرایط فعلی اقتصاد ایران در مرحله حساسی قرار دارد، گفت: تحریم‌ها دو یا سه ماه دیگر به تدریج لغو خواهند شد که این امر انتظارات زیادی را هم داخل و هم در خارج از کشور نسبت به اقتصاد ایران به‌وجود آورده است؛ به‌طوری‌که همه منتظر آن هستند تا ببینند دولتمردان و اقتصاددان‌های ایران چگونه با این مسائل روبه‌رو می‌شوند. اما اقتصاد ایران در شرایط فعلی متاثر از مسائل عمده‌ای است که به آسانی حل نخواهد شد یا برای حل آنها زمان زیادی لازم است.

متن کامل این سخنرانی را می توانید از وبگاه روزنامه دنیای اقتصاد به نشانی زیر بخوانید:

http://www.donya-e-eqtesad.com/news/952734/

 

شماران