روز دوشنبه 4 آبان 1394 افتتاحیه چهارمین سمینار مشترک دیوان محاسبات ایران و اندونزی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از دیوان محاسبات کشور، افتتاحیه سمینار مشترک دیوان محاسبات ایران و اندونزی که با محوریت حسابرسی نفت و گاز، حسابرسی بانک ها و حسابرسیIT در حال برگزاری است، با حضور مسئولان عالی رتبه دیوان محاسبات دو کشور در تهران برگزار شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، ضمن خوشامدگویی به هیات اعزامی اندونزی و ابراز خشنودی از برگزاری این سمینار گفت: دیوان محاسبات ایران با ۱۰ کشور جهان از جمله اندونزی تفاهم نامه همکاری مشترک دارد که فعال ترین تفاهم نامه ما با دیوان محاسبات اندونزی است.

شریفیان با اشاره به ملاقات فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور و هری عزیز رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی در حاشیه سیزدهمین کنگره آسوسای در مالزی، روابط و همکاری بین دو دیوان را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و بر توسعه ارتباطات دو جانبه تاکید کرد.

وی آمادگی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات ایران را برای ایجاد ارتباط بین دپارتمان های دو دیوان در راستای فعالیت های مشترک و دو جانبه اعلام کرد و برای شرکت کنندگان این سمینار آرزوی توفیق کرد.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور نیز تفاهم نامه امضا شده بین دو دیوان در سال ۲۰۰۸ را مثبت ارزیابی کرد و آن را رو به رشد دانست و گفت: طرفین در طول سال های گذشته در نشست های مختلف به تبادل تجربیات، نظرات و اطلاعات پرداخته اند و اجرای دقیق این یادداشت تفاهم نشان دهنده عزم جدی و اراده مسئولان، حسابرسان و کارشناسان دیوان دو کشور است که قصد دارند خود را با اطلاعات و دانش فنی روز تطبیق دهند.

وی با مهم شمردن اشتراکات دینی و فرهنگی و همکاری های دوستانه دو کشور، سه موضوع حسابرسی نفت و گاز، حسابرسی بانک ها و حسابرسیIT را محورهای اصلی این نشست بیان کرد و گفت: در سمینار حاضر طرفین پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه ها را به اشتراک خواهند گذاشت.

معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه فعال ترین تفاهم نامه همکاری بین دیوان محاسبات ایران و اندونزی است، افزود: در این سمینار جلسه ای تحت عنوان تدوین برنامه اقدام عملی برای همکاری های آتی یعنی سال های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۸ خواهیم داشت که حوزه های جدید و شیوه ها و نوع همکاری طرفین به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در یادداشت تفاهم همکاری بین دو دیوان موضوعات آموزشی نیز لحاظ گردد و در کنار همکاری های فنی و حسابرسی، تبادل تجربیات آموزشی نیز صورت گیرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه، کوساسی معاون دیوان محاسبات اندونزی و رئیس هیات اعزامی آن کشور از دیوان محاسبات ایران و اندونزی به عنوان یک خانواده مسلمان یاد کرد و گفت: اندونزی و ایران دو کشور مسلمان و بزرگ با منابع غنی انرژی هستند و به عنوان دو کشور تولیدکننده نفت دارای اشتراکات و رویه های مشترک در حسابرسی و رسیدگی می باشند، از اینرو همکاری های بین این دو کشور می تواند به موفقیت منتهی شود.
وی افزود: در سال ۲۰۰۸ همکار ی های دو جانبه دیوان محاسبات ایران و اندونزی صرفا در حوزه حسابرسی نفت و گاز بوده، ولی در حال حاضر این همکاری ها افزایش یافته است و حسابرسی زیست محیطی، بانک و فناوری اطلاعات نیز به آن افزوده شده است.
وی افزود: این سمینار مشترک نقطه عطف دیگری در روابط همکاری های دو دیوان محسوب می شود و نشان دهنده عزم و اراده جدی طرفین برای اطلاعات، تجربیات و دانش فنی در حوزه حسابرسی دولتی است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اینگونه نشست های مشترک در آینده تداوم یابد.
در پایان آدللا ویروسا دبیر سوم سفارت اندونزی در تهران ضمن ابراز خشنودی از حضور در دیوان محاسبات کشور گفت: ایران و اندونزی دو کشور مسلمان هستند که به دلیل داشتن تشابهات زیاد می توانند همکاری های خوبی داشته باشند و ما امیدواریم که روابط دو کشور بعد از توافق هسته ای توسعه یابد.
پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، نشست های فنی این سمینار آغاز شد.

شماران