وزیر ارتباطات در خصوص حد و مرز فعالیت شبکه‌های اجتماعی گفت: فعالیت این شبکه‌ها تا جایی که سالم باشد و به گونه‌ای باشد که مردم آن را تایید کنند قطع نمی‌شود. چرا که حق مردم است که تا زمان دسترسی به شبکه‌های بومی مناسب بتوانند از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنند.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود واعظی در حاشیه بازدید با همتای روس‌تبار خود اظهار داشت: ارائه مطالب غیراخلاقی مستهجن خط قرمز ما است و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم.
 
وی گفت، تلگرام در حال حاضر در ایران حدود 13 تا 14 میلیون کاربر دارد. ولی وقتی طی روزهای گذشته ارتباط اینترنتی ما از سه مسیر قطع شد مدیران تلگرام احساس کردند تلگرام در ایران فیلتر شده است. اما مسئله اصلی آن بود که ما به این شرکت اعلام کرده بودیم که صفحات غیراخلاقی و مستهجن را در ایران مسدود کند.
 
وی با تاکید بر این‌که وزارت ارتباطات تلاش دارد پیشگیری‌های لازم را انجام دهند تا مردم بتوانند از تمام شبکه‌های سالم بهره‌مند شوند، اظهار کرد: گاهی ممکن است اعلام نکردن این موضوع باعث شود شرکت‌های مربوطه این‌طور اعلام کنند که اگر از قبل به آنها اعلام می‌شد جلوی دسترسی به بخش‌های غیراخلاقی را می‌گرفتند. همان‌طور که پس از فیلتر‌شدن وی‌چت چنین موضوعی به ما اعلام شد. برهمین اساس ما تصمیم گرفتیماین موضوع را به تلگرام اطلاع دهیم، چرا که حق مردم است که تا زمان دسترسی به شبکه‌های بومی مناسب بتوانند از خدمات این شرکت‌ها استفاده کنند. در واقع، در ارائه خدمات این شرکت‌ها باید محیط سالمی وجود داشته باشد. این موضوع هیچ ربطی به مسائلی مانند شنود و جاسوسی ندارد و اصلا چنین بحث‌هایی با وزارتخانه ما مرتبط نیست.
واعظی در خصوص حد و مرز فعالیت شبکه‌های اجتماعی افزود: فعالیت این شبکه‌ها تا جایی که سالم باشد و به گونه‌ای باشد که مردم آن را تایید کنند قطع نمی‌شود.
 
 

وی در پایانیادآور شد: تلگرام نیز اکنون اعلام کرده است که دسترسی به بخش‌های غیراخلاقی در ایران محدود شده است و دیگر دسترسی به این بخش‌ها برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

شماران