مدیرعامل بانک ملت با اشاره به رای اخیر دادگاه عالی انگلیس، گفت: این رای تاثیر بسیار مثبتی بر اثبات ادعای خسارت ۴ میلیارد دلاری بانک ملت خواهد داشت.
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی رستگار مدیرعامل این بانک در پیامی به مناسبت موفقیت اخیر بانک ملت در دادگاه عالی انگلستان افزود: اینجانب به عنوان مدیرعامل بانک ملت با کمال مسرت به اطلاع سهامداران، مدیران و کارکنان این بانک، همچنین ملت شهیدپرور ایران میرسانم که دادگاه تجدیدنظر انگلستان در روز ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵ میلادی مصادف با اول آبان ۱۳۹۴ رای خود را در مورد پرونده بانک ملت مربوط به تحریمهای اقتصادی علیه این بانک در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی صادر کرد.
وی، رای مذکور را تصمیمی بسیار مهم در پروندههای مطروحه بانک ملت علیه خزانهداری بریتانیا خواند و تاکید کرد: این رای تاثیر بسیار مثبتی بر اثبات ادعای خسارت حدود ۴ میلیارد دلاری بانک ملت خواهد داشت.
مدیرعامل بانک ملت خاطر نشان کرد: دادگاه تجدیدنظر انگلستان در رای خود، رای دادگاه بدوی را در عدم الزام خزانهداری بریتانیا مبنی بر ارائه اطلاعات و شواهد مثبته علیه بانک ملت نقض کرده است، و در مقابل، خزانهداری انگلستان را موظف به ارائه اطلاعات بیشتری به دادگاه از شواهد یا دلایل مثبته علیه این بانک کرده است.
رستگار تاکید کرد: دادگاه تجدید نظر انگلستان همچنین درخواست فرجام خزانهداری انگلستان را در مورد آزمون حقوقی مرتبط در مورد ارائه شواهد در این پرونده، ناکام گذاشته و رد کرده است. ضمن این که درخواست تجدیدنظر خزانهداری بریتانیا از دادگاه مذکور نیز برای تجدید نظر از این حکم هم در دادگاه عالی انگلستان رد شده است.
وی افزود: در عین حال اعلام میکنم دادگاه تجدیدنظر، در این مرحله، خزانهداری بریتانیا را به پرداخت چندصد هزار پوند برای استرداد و جبران هزینههای حقوقی بانک ملت ملزم کرده است.

مدیرعامل بانک ملت در پیام خود اظهار امیدواری کرد که پیروزیهای مستمر این بانک تا دریافت خسارت حدود چهار میلیارد دلاری ثبت شده در مراجع قضایی بریتانیا ادامه داشته باشد و بانک ملت بتواند با احقاق کامل حق خود، ذرهای از تالمات بسیار فراوان وارده بر خود ناشی از وضع تحریمهای اقتصادی ظالمانه و غیرمنصفانه را کاهش دهد.

شماران