بورس تهران نخستین روز کاری هفته جاری را متاثر از خبرهای خوش سیاسی و اقتصادی، مثبت و با رشد دستهجمعی نماگرها آغاز کرد. در نتیجه داد و ستدهای روز شنبه، 25 مهر 1394، بورس تهران شاهد رشد 825 واحدی شاخص بورس و عبور این متغیر از رقم 62هزار و 799 واحد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاهد رشد 825 واحدی شاخص بورس و عبور این متغیر از رقم 62هزار و 799 واحد بود. این گزارش حاکی است حجم و ارزش معاملات هم رشد قابل توجهی داشت به این ترتیب که سهامداران در روز شنبه بیش از 907 میلیون سهم را به ارزش 147 میلیارد تومان در 53 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

مهمترین خبرها که جهش شاخص بورس و رشد حجم و ارزش معاملات را رقم زد رفع تحریم های اروپا از روز دوشنبه و همچنین رونمایی از بسته خروج از رکود دولت در روز جاری بود. به نظر می رسد روزهای سخت به پایان رسیده و سهامداران چشم به راه روزهای خوش هستند.

نگاهی به آمار معاملات نشان می دهد نمادهای بانک ملت، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت و بانک صادرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 825 واحدی این متغیر را رقم زدند. همچنین شاخص قیمت هم در این روز 323 واحد صعودی شد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 719 و یک هزار و 10 واحد رشد را ثبت کردند.

گفتنی است گروه های بانکی ،خودرو و شیمیایی ها در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

همچنین بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای قند شیرین خراسان، سیمان دورود، سیمان فارس و خوزستان، پتروشیمی آبادان، تجارت الکترونیک پارسیان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و فرآورده های تزریقی ایران بود.

در مقابل نمادهای قند نقش جهان، کاشی الوند، معادن منگنز ایران، بانک خاورمیانه، سیمان کردستان ، قند هکمتان و صنایع جوشکاب یزد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک انصار، قند شیرین خراسان، بانک تجارت، بانک سینا و قند اصفهان با طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، گرانیت بهسرام، سیمان اصفهان، سیمان قائن ، تاپیکو و پتروشیمی خلیج فارس با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

همچنین در این روز بانک صادرات با معامله بلوکی 117 میلیون سهمی به ارزش 107 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند. همچنین بانک صادرات با معامله 104 میلیون سهم به ارزش 104 میلیارد ریال در بازار خرده فروشی ، نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

شماران