موسسه حسابرسی پرایس واترهاوس کوپرز به دلیل تخلف در حسابرسی شرکت هلدینگ بی تی که در سال دو هزار و هفده توسط واحد فرعي ایتالیایی خود تقلب گستره‌ای را انجام داده بود، پس از بررسی ناظر حسابرسی بریتانیا به پرداخت یک میلیون و هفتصد و پنجاه پوند معادل دو میلیون دلار جریمه محکوم شد.

شورای گزارشگری مالی همچنین شریک این شرکت ریچارد هیوز را به دلیل نقشش در این حسابرسی به مبلغ چهل و دو هزار پوند جریمه کرد. در حالی که هر دو شرکت به تخلفات مذکور اعتراف کردند، بیان داشتند که این تخلفات به دنبال شناسایی یک تقلب در عملیات شركت فرعي ایتالیایی در سال دو هزار و شانزده انجام شده است.

مقیاس رسوایی شرکت هلدینگ بی تی در ایتالیا به حدی بود که این شرکت در صورت‌های مالی سال دو هزار و هفده خود تعدیل‌هایی در حدود پانصد و سیزده میلیون پوند را  افشا کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که بواسطه فریبکاری پیچیده‌ای که توسط چند کارمند، سازماندهی شده بود اغفال شده و این تخلف از دید حسابرس قدیمی این شرکت،  موسسه حسابرسی پرایس واترهاوس کوپرز، مغفول مانده است.

بر این اساس، بریتانیا در صدد است پس از یک رشته رسوایی پرحاشیه اصلاحات حسابرسی گسترده‌ای را با هدف مهار تسلط بر شرکت‌های حسابرسي بزرگ و پاکسازی این صنعت انجام دهد.

 

https://www.accountingtoday.com/articles/pwc-u-k-hit-with-1-75-fine-over-bt-audit

 

 

شماران