بر اساس داده‌های نظرسنجی که اخیرا در  شرکت Crist | Kolde انجام شده، تعداد مدیران مالی و مدیران عامل زن در شرکت‌های بزرگ آمریکایی به بالاترین حد خود رسیده است.

از 682 شرکتی که در گزارش این شرکت مورد بررسی قرار گرفته‎اند، درحال حاضر در 101 شرکت، مدیران مالی زن فعالیت می‎کنند که در سال 2012، این تعداد 63 نفر بوده است. همچنین در همین بازه زمانی، تعداد مدیران عامل زن از 23 نفر به 47 نفر افزایش یافته است.

تنوع قومیتی و نژادی در میان مدیران ارشد مالی نیز بالاترین میزان خود را داشته و تقریباً 11 درصد بوده است. بر اساس یافته های این نظرسنجی، این افزایش در 12 ماه گذشته ناشی از استخدام مدیران مالی سیاه‌پوست بوده است که از 12 نفر در سال 2020 به 20 نفر در سال 2021 رسیده است. بعلاوه، زنان در حال حاضر 15 درصد از جمعیت مدیران مالی را در میان شرکت‌های مورد بررسی تشکیل می‌دهند.

به گفته اسکات سیمونز، مدیر شرکت : Crist | Kolde "من به هیچ عنوان از دیدن افزایش مداوم درصد مدیران مالی زن در طی 10 سال گذشته تعجب نمی‌کنم، زیرا شکی در وجود این استعدادها نیست." وی افزود: "با توجه به سرمایه‎گذاری هوشمندانه‌تر و فعال‎تر شرکت‌ها روی بهترین و درخشان‌ترین استعدادها، من انتظار دارم این روند ادامه یابد."

به طور کلی، 11٪ از نقش های C-suite (مدیر عامل، مدیر مالی، و مدیر ارشد عملیات در نظرسنجی) در اختیار زنان است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد:

  • میانگین سنی مدیران مالی در هنگام استخدام 48 سال است. رایج ترین سن در میان مدیران مالی فعلی 51 سال و پس از آن 50 سال است.
  • تقریباً یک چهارم مدیران عامل در بخش مالی قبلاً نقش مدیر مالی را بر عهده داشتند.
  • برترین رشته کارشناسی در میان مدیران مالی، حسابداری است. از میان 652 مدیر مالی با سوابق تحصیلی شناخته شده در نظرسنجی، 162 نفر در رشته حسابداری تحصیل کردند.
  • دانشگاه پنسیلوانیا بیشترین فارغ التحصیلان را با عناوین (CFO (19 و CEO (13) داراست.

https://www.journalofaccountancy.com/news/2022/jan/diversity-rises-cfos-ceos-crist-kolder-report.html

شماران