ابزارهای نوین و مبتنی بر رایانش ابری رویکرد جدیدی را برای ایفای تعهدات حسابرسی ارائه میدهند که مشتریان تشنه آن هستند. این در حالی است که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا این استراتژی‌های جدید تکمیل شوند و از سوی دیگر شرکت‌هایی که هنوز شروع به کار نکرده‌اند ممکن است از این قافله عقب بمانند.

تروخیلو، یکی از شرکای شرکت  GRFدر این باره اظهار کرد: صادقانه بر این باورم که عدم انجام فعالیت در این زمینه بزرگترین ریسک خواهد بود . وی همچنین در کنفرانس CPA دیجیتال 2021، درباره بلوغ اخیر پلتفرمهای هوش مصنوعی ارائهای داشت که در آن 6 مورد زیر را در رابطه با بکار گیری هوش مصنوعی مورد توجه قرار داده است.

از کم شروع کنید: شرکت GRF پلت فرمی مبتنی بر رایانش ابری را با عنوان MindBridge مورد استفاده قرار داده که تراکنشها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‎دهد. CPA ها معتقدند این امر که به جای نمونه‌گیری از تراکنش‌ها جهت بررسی، پلت فرم هر تراکنش را دریافت و تجزیه و تحلیل می‌کند نشان دهنده یک تغییر اساسی است.

با این حال این شرکت رویکردی مرحله‌ای را اتخاذ کرده، چرا که زمانی شرکت شروع به استفاده از  نرم‌افزار کرد که همچنان به سرعت در حال تکامل بود. تروخیلو اضافه کرد، به جای الزام به عرضه گسترده، GRF برای تعداد تعامل‌هایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند هدف تعیین کرد و سپس به هر شریک و مدیر اجازه داد در مورد اینکه چه چیزی باید استفاده شود و چه چیزی نباید تصمیم بگیرند."

اطلاع‎رسانی را کامل کنید: فروش بیش از حد وعده داده شده از ابزارهای مربوط به هوش مصنوعی وسوسه انگیز است، اما شرکت ها باید به مشتریان و کارمندان در درک وضعیت واقعی فناوری کمک کنند.

یک تیم تغییرپذیر داشته باشید:  شما باید بتوانید موقعیت و فضای مناسب را در اختیار  افراد دارای سمت در شرکت قرار دهید، که این امر در صورتیکه در سرمایهگذاری روی هوش مصنوعی جدی باشید زمان زیادی خواهد برد.

از دانش تمرکز بهره بگیرید

سیستم و کارکنان را آموزش دهید

آینده را در نظر بگیرید

https://www.journalofaccountancy.com/news/2021/nov/6-lessons-audit-experts-adopted-ai-early.html

شماران