طی بیانیه‎های مفهومی جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد، FASB عناصر صورت‌های مالی و عواملی را مورد بررسی قرار داد که  در توسعه راهنمای حسابداری باید مد نظر قرار میگیرند.

این صورت‎ها در غالب مجموعهای از اهداف و مبانی مرتبط با یکدیگر و پایهای برای تنظیم استانداردها و مفاهیم GAAP، به عنوان فصول جدیدی از چارچوبهای مفهومی FASB ارائه میشوند که هیئت میتواند از آنها به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به سؤالات حسابداری و گزارشگری استفاده کند.

ریچارد آر. جونز، مدیر FASB در بیانیه‌ای اعلام کرد: " فصل‌های جدید چارچوب مفهومی FASB به دو حوزه مهم گزارش‌گری مالی می‌پردازد: عناصر صورت‌های مالی و ارائه. این دو حوزه تنظیم استانداردهایی که نهادها به سرمایه گذاران موجود و بالقوه، وام دهندگان، اهداکنندگان و سایر ارائه دهندگان منابع ارائه می دهند را بهبود می بخشد."

بیانیه های منتشر شده به شرح زیر است:

  - بیانیه مفاهیم FASB شماره 8، چارچوب مفهومی برای گزارش‌گری مالی - فصل 4، عناصر صورت‌های مالی، که به توضیح عناصر صورت‌های مالی میپردازد که باید در تدوین استانداردها برای واحدهای تجاری و غیرانتفاعی استفاده شوند.

- بیانیه مفاهیم FASB شماره 8، چارچوب مفهومی برای گزارشگری مالی - فصل 7، ارائه، که عواملی را شناسایی می کند که FASB باید در هنگام تصمیم گیری درباره نحوه نمایش اقلام در صورت های مالی در نظر داشته باشد.

https://www.journalofaccountancy.com/news/2021/dec/fasb-2-inancial-accounting-concept-statements.html

شماران