هیئت استانداردهای حسابداری مالی FASBروز سه‌شنبه نسخهای بروزرسانی شده از استانداردهای حسابداری را منتشر و در پی آن به گسترش افشاها تحت «استاندارد زیانهای اعتباری» پرداخت، تا بدینوسله اطلاعات جامعتری در مورد بازپرداخت وام‌ها، تجدید ساختار بدهیهای مشکل‌دار و رد وام‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

این نسخه به حوزه‌هایی می‌پردازد که توسط FASB به‌عنوان بخشی از فرآیند بررسی شناسایی شده‌اند. با کمک گرفتن از حوزههای مورد بررسی، میزان دستیابی سرمایهگذاران به اهداف مورد نظرشان، با ارائه اطلاعات مرتبط با استاندارد پیشنهادی مورد ارزیابی قرار میگیرد. هیئت استانداردهای حسابداریFASB، از زمان صدور استاندارد زیانهای اعتباری، که مدل ضررهای اعتباری فعلی یا مدل CECL را در سال 2016 معرفی کرده است، منابع مختلفی را برای کمک به پیاده سازی این استاندارد ارائه کرده است. بخشی از این منابع شامل تشکیل یک گروه منابع انتقال ضرر اعتباری (TRG)، ارتباط با ذینفعان به روشهای مختلف، ایجاد مطالب آموزشی و راهنمای پرسش و پاسخ کارکنان، کارگاه‌های آموزشی و بررسی آرشیوهای موجود از گزارش‌های مالی است.

در این راستا، برخی ناظران خاطرنشان کردند که اندازه‌گیری زیان‌های مورد انتظار تحت مدل CECL در حال حاضر شامل جنبه‌های مورد پیشبینی مدل TDR بوده و اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاران، از طریق افشای بهبودیافته در مورد برخی اصلاحات به طور سادهتری انتقال خواهد یافت.

https://www.accountingtoday.com/news/fasb-proposes-new-cecl-disclosures-on-troubled-debts-and-loans?position=editorial_3&campaignname=ACT%20Audit%20&%20Accounting-11292021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Audit%26Accounting_20210503%2B%27-%27%2B11292021&bt_ee=ayO5LKPqSsERJ8Iq0rw7lbtqnsMiVrAzBgAHQVYXqWFLhl%2BXL1Rtf4UodiPGqpFk&bt_ts=1638205268662

شماران