IRS، روز جمعه دستورالعملی برای کمک به کارفرمایانی که بازنشستگان را مجدداً استخدام میکنند یا کارمندانی را که سن بازنشستگی آنها گذشته را همچنان در سمت خود نگه میدارند، صادر کرد تا از این طریق راهی برای یافتن کارکنان واجد شرایط در بازار کار فشرده کنونی باز کند.

IRS خاطرنشان کرد، کارفرمایان به طور کلی وضعیت مالیاتی برنامه‏های بازنشستگی خود را در صورت استخدام مجدد بازنشستگان یا اجازه توزیع مزایای بازنشستگی به کارکنان فعلی که به سن 59 یا سن عادی طرح بازنشستگی رسیدهاند، به خطر نمیاندازند. دستورالعمل جدید در بخش "پرسش‌های متداول" به توصیف برخی راه‌های موجود می‎پردازد که از طریق آنها کارفرمایان می‌توانند به اهداف خود برای استخدام نیروی کافی در طول کمبود مداوم نیروی کار دست یابند  و در عین حال همچنان از قوانین پیچیده صلاحیت برنامه بازنشستگی پیروی کنند.

در عین حال، همه‌گیری COVID-19 منجر به کمبودهای گیج‌کننده مختلفی شده است. از جمله در بازار کار، جایی که بسیاری از کارفرمایان خود را بدون کارکنان کافی برای پر کردن مشاغل می‌بینند. به گزارش منتشر شده در هفته گذشته از اداره آمار کار، 10.4 میلیون شغل باز در پایان ماه اوت باز وجود داشته است. برای پر کردن برخی از این مشاغل باز، کارفرمایان برخی کارمندان بازنشسته خود را مجدداً استخدام میکنند یا از کارکنانی که قصد بازنشستگی در سال جاری را داشته‎اند میخواهند که برای مدت طولانیتری به کار خود ادامه دهند.

اداره امور مالیاتی در بیانیه‌ای اظهار کرد: «بر اساس "سؤالات متداول" مطرح شده، کارفرما معمولاً می‌تواند با استخدام مجدد کارمندان سابق، نیازهای استخدام پیش‌بینی نشده را برطرف کند. حتی اگر این کارمندان قبلاً بازنشسته شده باشند و پرداخت‌های حقوق بازنشستگی آنها شروع شده باشد». همچنین، اگر طبق شرایط طرح مجاز باشد، آن کارکنان ممکن است پس از استخدام مجدد، به دریافت مزایا ادامه دهند. همچنین، اگر شرایط طرح مجاز اعلام کرده باشد، کارکنان ممکن است پس از استخدام مجدد به دریافت مزایا ادامه دهند. علاوه بر این، به طور کل کارفرما میتواند انتخاب کند که توزیع بازنشستگی را برای کارکنان فعلی که به سن 59 یا سن عادی بازنشستگی طرح رسیدهاند، در دسترس قرار دهد. این امر ممکن است به حفظ کارکنان واجد شرایط بازنشستگی کمک کند."

در رابطه با بازنشستگی معلمان، مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از معلمان نگران بازگشت به کلاس درس در زمان شیوع COVID-19 هستند. از آنجایی که مدارس بر سر موضوعات استفاده از ماسک و واکسن به میدان جنگ تبدیل شدهاند، بسیاری از مربیان تصمیم به بازنشستگی یا استعفا گرفتهاند. در بسیاری از مناطق نیز مدارس با کمبود رانندگان سرویس مدرسه، کارگران خدمات غذا و سایر کارمندان ضروری مواجه هستند.

https://www.accountingtoday.com/news/irs-offers-help-to-employers-who-are-rehiring-retirees-amid-labor-shortage?position=editorial_10&campaignname=ACT%20Daily-10262021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503

%2B%27-%27%2B10262021&bt_ee=%2B3ZLYlC1Q4Enbx8y3nuXWIRQWOJEx34JonQBSQ8VMPPiAPQESzVeLlB5be3ayymo&bt_ts=1635242618143

شماران