"با توجه به تداوم کمبود نیروی کار در طول همهگیری کرونا، مشاغل کوچک به طور فزایندهای به حسابداران خود جهت مشاوره در زمینه استخدام تکیه میکنند."

بر اساس نظرسنجی که به تازگی انجام شده، بیش از یک سوم از صاحبان مشاغل مایلند 10٪ بیشتر از آنچه در حال حاضر پرداخت میکنند، به حسابدارانی بپردازند که در مورد استخدام کارکنان، بهینه‏سازی فرهنگ شرکت یا توجه به اینکه چگونه شرکت میتواند نتایج تجاری بیشتری ارائه کند، مشاوره دهند. این نظرسنجی  نشان داد، 41 درصد از کارفرمایان شرکت کننده اظهار کرده‎اند که در ازای دریافت مشاوره، به حسابداران خود مبلغ بیشتری پرداخت خواهند کرد.

این نظرسنجی توسط شرکت Gusto، ارائه‌دهنده حقوق و دستمزد، منابع انسانی و مزایا برای مشاغل کوچک و در رابطه با کنفرانس آنلاین Gusto Next رونمایی شد. Gusto همچنین با آغاز یک برنامه مشاوره مردمی، روش جدیدی برای حسابداران ارائه کرد تا به ارائه خدمات منابع انسانی به مشتریان خود بپردازند.

مدیریت افراد یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی بود که صاحبان مشاغل در این نظرسنجی به آن اشاره داشتند. هنگامی که از آنها خواسته شد تا دو نگرانی اصلی خود را انتخاب کنند، گزینه "مالی و حسابداری" توسط 47.3٪ از صاحبان مشاغل و گزینه"عملکرد و مدیریت افراد" توسط 30.7٪ از آنها فهرست شد. در موقعیتی که 47٪ از صاحبان مشاغل، مدیریت افراد را به عنوان حوزه‌ای که بیشترین نیاز را به مشاوره دارد ذکر کرده‌اند، نگرانی‌ها در این زمینه در میان مشاغل کوچک با بیش از 25 کارمند شدت یافته است. همچنین در حال حاضر خدمات مشاوره برای حسابداران، بزرگترین فرصت تجاری و به عنوان راهی برای جذب مشاغل در حال رشد با نیازهای مذکور به شمار می‎‏رود.

نگاهی به حوزه‎هایی که در آنها نیاز به مشاوره در رابطه با عملکرد افراد بیشتر بوده نشان می‎دهد حوزه‏های شاخص شامل استخدام و حفظ کارمندان با ایجاد بستری از مزایای مقرون به صرفه همراه بوده است. نتایج بدست آمده حاکی از تاثیر کمبود نیروی کار بر حسابداری و سایر بخش‌های اقتصاد، در کنار نیاز به توسعه فرهنگ شرکتی قوی و منسجم است. به‌ویژه با تغییر شیوه کار به روش دورکاری که بر اثر همه‌گیری درحال گسترش است.

این نظرسنجی نشان داد صاحبان مشاغل از حسابداران خود درخواست دارند مشاوره‌های بیشتری در مورد انجام اقدامات خاص برای مراقبت از تیم ارائه دهند. به طوری که 46% از صاحبان مشاغل اظهار داشتند ارائه مشاوره تجاری توسط حسابداران برای آنها "بسیار مهم" بوده و 29٪ از آنها این اهمیت را کمتر ابراز کرده‎اند.

در ارتباط با کنفرانس برگزار شده Gusto Next، این شرکت به اجرای یک برنامه مشاوره مردمی پرداخته که شامل راهنمای گام به گام در راه اندازی عملکرد مشاوره مردمی است. در این برنامه، بسته‌های خدمات مشاوره‌ای به منظور کمک به رهبران حسابداری در انتخاب بسته‌های مناسب برای تیم و مشتریان خود، راهنمای پرسنل برای شناسایی سرنخ‌های داخلی مشاوره افراد، بیش از 25 ابزار و الگو برای رهبری شرکت در پیاده سازی آموزش‎های جدید و یک محاسبه‎گر قیمتگذاری، از پیش طراحی‌شدهاند.

جاش لنس، مدیر عامل Lance CPA Group، با شعبی در شیکاگو و دالاس اظهار کرد: "افزودن خدمات مشاورهای حسابداران به مجموعه خدمات فعلی، نقطه قوت بزرگی برای ما بوده است." ما در نتیجه افزودن این خدمات درآمدها را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌ و به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‎ایم. به عقیده من در بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز این نیاز قابل لمس است. حسابداران در اینجا فرصتی مناسب برای ارائه خدمات مضاعف دارند و به راستی به مشتریان کمک میکنند تا در تجارت ماندگار بوده و سرپا بمانند."

https://www.accountingtoday.com/news/businesses-turn-to-accountants-for-hr-advice?position=editorial_4&campaignname=ACT%20Daily-10222021&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=V2_ACT_Daily_20210503%2B%27-%27%2B10222021&bt_ee=z0fEp6PjITLFy5MiDbwjlEqOlRarL4R6I4YCobv%2BLTNhLjqRWE%2BEZBZJCIQ7hjZc&bt_ts=1634897031094

شماران