"برای روشن شدن این تعریف ،IASB  به اصلاح استاندارد IAS 1 با موضوع ارائه صورت‎های مالی و استاندارد IAS 8 با موضوع رویههای حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات می‎پردازد."

در تلاش برای سهولت قضاوت در مورد مفوم اهمیت در شرکتها، هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) تعریف واضحی از مفهوم "بااهمیت" بودن ارائه کرد.

تعریف "اهمیت" عنصری اساسی در حسابداری است زیرا به شرکتها کمک می‌کند تصمیم بگیرند آیا اطلاعات به اندازه کافی مهم است که در صورتهای مالی آنها گنجانده شود یا خیر. برای روشن شدن این تعریف ،IASB  به اصلاح استاندارد IAS 1 با موضوع ارائه صورت‎های مالی و استاندارد IAS 8 با موضوع رویههای حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات می‎پردازد.

بر اساس تعریفی که به تازگی ارائه شده، اطلاعات زمانی "بااهمیت" تلقی می‎شوند که بتوان انتظار داشت در صورت حذف، یا ارائه اظهارات نادرست یا مبهم بودن، تصمیمات اولیه استفادهکنندگان صورتهای مالی عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیمات می‎توانند بر اساس اطلاعات برآمده از صورتهای مالی مربوط به یک واحد تجاری خاص ارائه شوند.

از طرف دیگر، تعریف قدیمی بیان میداشت که حذف اطلاعات یا اظهارات نادرست اقلام در صورتی "اهمیت" دارد که بتوانند به صورت جداگانه یا جمعی، بر تصمیمات اقتصادی که کاربران بر اساس صورتهای مالی اتخاذ می‎کنند، تأثیر بگذارند.

دلیل این بروز رسانی توسط IASB  این است که برخی شرکت‎ها در استفاده از تعریف قدیمی دچار مشکل بودند و این اصلاحات از طرفی به منظور روشن شدن تعریف مفهوم "اهمیت" و از طرف دیگر به منظور آموزش نحوه استفاده از این تعریف صورت گرفت.

این تغییرات از 1 ژانویه 2020 اعمال شده و استفاده زودهنگام از آن نیز مجاز است.

https://www.journalofaccountancy.com/issues/2019/jan/iasb-definition-of-material-201820023.html

شماران