درست مانند همه تجارتهای خاص حسابداری هم سهم زیادی را از اختلال به وجود آمده در نتیجه همهگیری COVID-19 متحمل شده است. اگرچه تلاشهای تحول دیجیتالی، در بسیاری از صنایع باعث جلو رانده شدن نوآوری بوده است، اما متاسفانه حسابداران  به طور کلی، باید با فرایندهای منکسر و ابزارهای از رده خارج بازمانده از دوران پیش از همهگیری در تعامل باشند. حسابداران نه تنها باید کارهای روزمره خود را با فناوری قدیمی انجام دهند، بلکه باید راهی پیدا کنند تا این فناوری بتواند نیازهای مدرن صنعت مالی امروز را برآورده سازد. و همچنان که جهان پیرامون آنها در حال تکامل و مدرن شدن است ، حسابداران به طور قابل ملاحظه ای برای به روز ماندن در تلاشند.

با این حساب، زمان آن فرا رسیده است که شرکت ها توجه و منابع بیشتری را به اصلاح زیرساختهای حسابداری خود اختصاص دهند. برای تحقق این امر، در اینجا چند حیطه بخصوص وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنند.

 

1- مهاجرت به تکنولوژی ابری

با توجه به تعداد  ابزارهایی که حسابداران مجبورند روزانه با آنها سر و کار داشته باشند، دورکاری برای کسانی که هنوز مجبور به کار با زیرساخت های قدیمی هستند یک کابوس است. علاوه بر این، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از صنعت مالی هنوز به شدت به فناوری "سنتی" متکی است، زیر ساخت های قدیمی یکی از مهمترین موانعی است که امروزه موجب عقب ماندن حسابداران شده است. با این حال، راه حل بسیار ساده است: از تکنولوژی ابری استفاده کنید.

با استفاده از زیرساختهای ابری، مشاغل میتوانند بلافاصله کارایی تیمهای حسابداری خود را با دسترسی آسان و سریع به دادهها و راه حل‏های مورد نیاز از هر نقطه افزایش دهند. علاوه بر این، قادر خواهند بود استقرار ابزارها و فرایندهای جدید را با زحمت بسیار کمتر در مقایسه با انجام آن با سیستمهای قدیمی به انجام برسانند.

 

2- پذیرش اتوماسیون

در شرایطی که انتظار میرود مدیران مالی و تیم‏های حسابداری در استراتژی تجاری و سایر وظایف غیر مالی مشارکت بیشتری داشته باشند، مدت زمانی که این تیمها برای انجام امور دستی دارا هستند همچنان رو به کاهش است. به این ترتیب ، درخواست برای اتوماسیون بیشتر در بخش های مالی همچنان در حال افزایش است.

طبق راهنمای تهیه شده توسط شرکت نرم‎افزاریSage ، 93  درصد از کارمندان امور مالی بیان کرده‎اند  از اینکه  فناوری، کارهای حسابداری روزانه آنها را انجام دهند خوشحال خواهند شد. بعلاوه، با محدود بودن بودجه و انتظار مستمر از نیروها برای انجام کارها بیشتر با درآمد کمتر، توانمندسازی تیم‏های حسابداری توسط اتوماسیون برای کارآیی موثرتر کسب و کار و موفقیت کلی،  بسیار مهم است.

 

3-  انتخاب هوشمندانه فناوری مالی

هیچ دو بخش مالی دقیقاً مشابه هم نیستند. بنابراین ضروری است که مشاغل یک قدم به عقب بردارند و قبل از اتخاذ ابزارها و فرایندها، نیازهای خود را به درستی در نظر بگیرند. در صورتیکه اغلب مشاغل بدون درک کامل نیازهای خود و نیاز به حل آنها به سراغ فناوری مالی می‎روند.

حسابداران برای شروع به طور فوق العادهای دست پر هستند و بدون زیرساختهای حمایتی و ابزارهایی که برای انجام این وظایف نیاز دارند، تقریباً غیرممکن است که بتوانند از نیازهای مدرن پیروی کنند. بنابراین، مشاغل باید از تیم‎های مالی مشاوره نزدیک دریافت کنند تا نیازهای فوری خود را شناسایی کرده و مناسب‎ترین راه حل ها را بیابند. با دستیابی زود هنگام به تمامی اهداف ، نه تنها مشاغل قادر خواهند بود فرایند ورود به سیستم را برای تیم‌های حسابداری بسیار آسان‌تر کنند، بلکه در زمان و هزینه نیز صرفه جویی خواهند کرد.

حسابداران جزء لاینفک کمک به مشاغل در راستای دستیابی به موفقیت مالی هستند. و با در نظر گرفتن این موضوع، زمان آن فرا رسیده است این تیمها از ابزارهای مدرن مورد نیاز کار خود استفاده کنند. در غیر اینصورت، حسابداران به تلاش برای دستیابی به توانایی‎های خود  ادامه خواهند داد و قادر نخواهند بود به مشاغل در دستیابی به رشد مورد نظر یاری رسانند.

https://www.accountancydaily.co/majority-public-sector-bodies-do-not-participate-climate-reporting

شماران