با واکسیناسیون بیشتر افراد در برابر کووید -19 و ورود شرکت‏ها به دوران جدید، برخی از رهبران کسب و کار بر این باورند که آمادگی از سرگیری سفرها را دارند.

در نظر سنجی چشمانداز اقتصادی تجارت و صنعت AICPA برای سه ماهه دوم سال، 34 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پیش از این به سطح سفرهای خود پیش از همه‏گیری بازگشته‏اند یا قصد دارند این کار را تا پایان سال انجام دهند. 29 درصد دیگر نیز اظهار کردند که این تغییر در 12 ماه آینده رخ خواهد داد.

این نظرسنجی بین 27 آوریل و 24 مه انجام شد و شامل بیش از 770  حسابدار رسمی بود که بیشتر این افراد را مدیران عامل، مدیران مالی ارشد و حسابرسان تشکیل میدادند. بر اساس این نظرسنجی، بیشترین تردید در مورد سفر‏های بین المللی است، به طوری که 28 درصد معتقدند که محدودیت‏های سفرهای داخلی را کاهش خواهند داد ولی محدودیت‏هایی را برای سفرهای بین المللی اعمال می‏کنند.

جوزف سیلانو، CPA ، مدیر امور مالی و حسابداری شرکت  Hudson Capital Properties، این منظر را دارد: "اگر فردی معامله گر هستید، مجبور به سفر خواهید بود."

استیون آر گودمن، CPA، و مدیر عامل شرکت Goodman Financial Corp. در هوستون، اظهار کرد که شرکت 21 نفره وی در صورت نیاز، سفر مجدد برای دیدن مشتریان خارج از ایالت را ادامه می دهد. او گفت: "سفر همیشه برای ما محدود است به این معنا که ما برای فروش  تماس نمیگیریم." اما ما برای ملاقات با مشتریان یا بازدید از کسانی که به آنها مراجعه میکنند، سفر میکنیم. "

گودمن همچنین اعلام کرد که مدیریت مالی و شرکت مشاوره مالی او نیز سفرهای خود را برای توسعه حرفهای از جمله حضور در جلسات انجمن CPA های تگزاس و کنفرانسهای شرکتهای مشاور سرمایه گذاری ثبت شده، از سر می گیرد.

بسیاری از رویدادها عملاً در طول همه گیری برگزار شد ، اما به بیان گودمن، شبکه سازی بدون تعامل رو در رو دشوار است. بنابراین او مشتاقانه منتظر دیدار شخصی افراد است. او گفت: "ما در حال برنامه ریزی همه چیز هستیم. من مکانهایی را که برای سفر برنامهریزی کرده بودم نظاره میکنم و میگویم:" خوب، آیا وقت آن رسیده که این رویدادها دوباره برنامه ریزی شود؟ "

در حالی که رهبران کسب و کار اعلام آمادگی کردهاند تا سفرهای خود را برای توسعه حرفهای و شبکه از سر بگیرند، کارکنان ممکن است هنوز مردد باشند.

جیمز مک درموت، CPA  و مدیر مالی ارشد شرکت PolySystems، یک شرکت نرم افزاری و خدمات جانبی در شیکاگو، چنین بیان کرد که کارکنان شانس حضور در کنفرانس انجمن Actuaries امسال را نخواهند گذشت. وی افزود: "بخشی از واقعیت این است که هیچ یک از کارکنان واقعاً به سفر علاقهای ندارند."

جیمز مک درموت همچنین بیان کرد که انتظار دارد کنفرانسها هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی پذیرای شرکت کنندگان باشند. او اضافه کرد: " برای افرادی که به نوعی با فضای مجازی راحت شده اند، شاید این کار با رویکرد ترکیبی انجام گیرد. به عقیده من این ممکن است یک هنجار جدید باشد. با این حال، افراد زیادی به دنبال تعامل شخصی هستند."

مک درموت اظهار کرد که شرکت او به احتمال زیاد هرگز به سفرهای قبل از همه گیری نخواهد رسید چرا که مشتریان فن آوری آن از ارتباطات مجازی بیشتری استقبال کردند.

46 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی که گفتند به سفرهای قبل از همه گیری باز نخواهند گشت، تغییر به سمت دنیای دیجیتال را به عنوان علت آن ذکر کردند.

وی همچنین افزود، کاهش سفرها تنها یک تصمیم مالی نیست، زیرا مشتریان بیشتر هزینه ها را جذب می کنند. این امر بیشتر مربوط به استفاده عاقلانه از وقت کارگران است. به عنوان مثال قبل از همه گیری، یک کارمند برای ملاقات به شهر نیویورک پرواز می کرد. مک درموت با بیان اینکه زمان سفر بسیار بیشتر از زمان پرواز خواهد بود، گفت: "شما ممکن است در آن روز دو ساعت در محل مراجعه مشتری بگذرانید." در حالی که اکنون شما فقط به برق متصل شده و صحبت می کنید، و آن جلسه دو ساعته ممکن است فقط یک ساعت زمان ببرد و فرصت سفر را دوباره به دست آورید. "

گودمن به جلسات مجازی به عنوان یک ارزش نگاه می‏کند، به ویژه هنگامی که مشتریان با این راه ارتباطی راحت هستند. برای مثال یک زوج بازنشسته ملاقات حضوری را به تعویق انداختند و سرانجام شرکت آنها را متقاعد کرد که یک تماس مجازی انجام دهند. آنها جلسه را از طریق Zoom انجام دادند، و صادقانه میگویم، در پایان جلسه آنها بر این باور بودن که: این فوق العاده است و ما نمی دانیم که آیا بار دیگر به دفتر باز خواهیم گشت یا نه.

https://www.journalofaccountancy.com/news/2021/jun/business-travel-resuming-after-pandemic-related-cuts.html

شماران