متولیان بنیاد IFRS از تشکیل کارگروهی جهت تسریع همگرایی در استانداردهای گزارشگری پایداری جهانی و آمادهسازی فنی جهت تشکیل هیئت مدیره احتمالی "استانداردهای گزارشگری پایدار ی بین المللی" خبر دادند.

این کارگروه، مجمعی برای مشارکت ساختار یافته با قابلیت‎های متمرکز بر گزارشگری ارزش سرمایه‎گذاری ارائه میدهد که به دنبال بیانیه اخیر سازمان بین المللی کمیسیون اوراق بهادار (IOSCO) شکل گرفته و خواستار هماهنگی کارها برای ایجاد ثبات بین المللی در افشای مربوط به پایداری با تمرکز بر ایجاد ارزش سرمایه‎گذاری است.

به طور خاص، کارگروه نظریه‎های فنی، از جمله توسعه بیشتر نمونه آزمایشی که  بر اساس افشای مالی مرتبط با اقلیم (TCFD) ساخته شده است را به عنوان پایه‏ای بالقوه برای هیئت مدیره جدید "استانداردهای گزارشگری پایدار ی بین المللی" در راستای ایجاد ابتکارات موجود و تدوین استانداردهای اقلیمی مرتبط با  گزارشگری و سایر موضوعات ارائه می‎دهد.

استانداردهای گزارشگری پایداری که توسط هیئت مدیره جدید صادر شده است، ارائه کننده مبنای گزارشگری پایداری جهانی است که امکان مقایسه و سازگاری بیشتر استانداردها را فراهم کرده و در عین حال انعطاف‏پذیری لازم را برای ایجاد هماهنگی در مورد صلاحیت قضایی و الزامات گزارشگری چند جانبه را نیز فراهم میکند.

این کارگروه توسط بنیاد IFRS اداره خواهد شد و مشارکت هیئت استانداردهای حسابداری بین المللی (IASB) را با توجه به نیاز به ارتباط با گزارشگری مالی شامل میشود. همینطور IOSCO  به عنوان ناظر در گروه شرکت خواهد داشت. در مرحله مقدماتی کنونی، کارگروه همچنین از مشارکت با کشورهایی که در زمینه گزارشگری پایدار کار میکنند استقبال میکند.

https://www.accountancydaily.co/ifrs-foundation-sets-working-group-global-sustainability-reporting

شماران