انجمن ملی هیئتهای حسابداری دولتی (NASBA) و AICPA ، به تازگی الگوی برنامه آموزش تکمیلی CPA (CPAEMC) را راه اندازی کردند. این طرح شامل الگوی پیشنهادی برای ایجاد یک برنامه آموزشی حسابداری است که به مدرسین کمک میکند فارغ التحصیلان را برای تامین خواستههای حرفخ حسابرسی آماده کنند. انتظار میرود این الگوی جدید از آموزش CPA در سال 2024 آغاز شود.

بر اساس الگوی تکمیلی CPA، داوطلبان آزمون CPA با سه بخش اصلی مواجه خواهند بود که دانش زمینهای خود را در زمینه‏ های حسابداری، حسابرسی و مالیات/مقررات، با شناخت روش‏های تاثیر فناوری بر این سه حوزه، مورد آزمون قرار دهند. سپس آنها بخش آزمون خود را طبق یکی از این سه رشته انتخاب می کنند:

-انطباق و برنامه ریزی مالیاتی (TCP) ،

-تجزیه و تحلیل و گزارش کسب و کار (BAR) یا

-سیستم های اطلاعاتی و کنترل (ISC)

طبق پیش بینی AICPA که نسخه جدیدی از آزمون CPA بر اساس این مدل در سال 2024 ارائه شود.

گروههای آموزشی از مدرسین و متخصصین، نمایندگان آموزشگاه‏ها و کارفرمایان در هر سطحی از سراسر ایالات متحده، کمک گرفتند تا جدیدترین الگوهای آزمون CPA و لیست اهداف آموزشی را مورد بررسی قرار داده و در حالی که دیدگاههایی از تجزیه و تحلیل جدیدترین تمرینات را مد نظر داشتند، تصمیم گرفتند که چه مطالبی را نگه داشته، کنار بگذارند یا اضافه کنند.

دکتر کیمبرلی سوانسون چرچ، مدیر دانشگاه حسابداری دانشگاه ایالتی میسوری در اسپرینگفیلد، بیان کرد: هدف آنها شامل موضوعاتی است که حسابداران تازه کار در دو سال ابتدایی اشتغال خود باید بدانند. او بر این عقیده است که مطالبی که ارائه شده همچنان مهم هستند، اما موادی را شامل میشوند که حسابداران در ابتدای اشتغال خود کمتر در معرض آنها قرار می گیرند.

دکتر وندی تیتز، نائب رئیس CPA  و استاد حسابداری در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو اظهار کرد: CPAEMC به عنوان نقطه شروع برای نحوه برنامه ریزی مجدد برنامههای آموزشی عمل می‌کند. او گفت: "هر برنامه آموزش به طور متفاوتی  منعکس کننده آن الگوی آموزشی است. همچنین به گفته وی: مدارس باید منابع، دانش آموزان و کارفرمایان محلی خود را بررسی کرده و الگوی برنامه آموزش تکمیلی CPA را متناسب با نیازهای برنامههای خود تعیین کنند.

تأکید مضاعفی بر فناوری CPAEMC دارد. رشته ISC به شدت بر فناوری متمرکز است و رشته BAR شامل تجزیه و تحلیل دادهها است. استفانی ساندرز، نائب رئیسTCP ، حسابدار رسمی و مالک شرکت Saunders and Saunders در ویرجینیا بیچ، ویرجینیا ، برتری فناوری در CPAEMC را تأیید کرد و گفت که این امر به حفظ این حرفه کمک می‌کند.

وی افزود: "ناگهان متوجه شدیم که شرکت‏ها به جای فارغ التحصیلان حسابداری،‌ متخصصان فناوری اطلاعات را استخدام می کنند." "این یک زنگ هوشیاری بود. آنچه ما باید انجام دهیم این است که مطمئن شویم آزمون CPA و آموزش با آنچه امروز واقعاً در عمل اتفاق میافتد مطابقت دارد."

آدری کچر، نائب رئیس ISC و شریک و رهبر خدمات ریسک فناوری اطلاعات RubinBrown در سنت لوئیس ، بیان کرد: CPAEMC در نهایت به کارفرمایان در استخدام داوطلبان با مهارت های مناسب کمک می کند. وی افزود: "یافتن داوطلبان با درک لازم از فناوری اطلاعات امر مشکلی است."

به گفته چرچ، اعضای کار گروه نیازهای آموزشگاه‏های کوچکتر را در طول فرآیند توسعه CPAEMC در نظر داشتند. او گفت: "ما همیشه به بودجه و منابع توجه بسیار داشتیم. همزمان با اضافه کردن هرهدف یادگیری، با در نظر گرفتن عواملی مانند نرم افزار رایگان یا کم هزینه برای آموزش مهارتهای تکنولوژیکی معین، در مورد نحوه اجرای آن نیز به بحث میپرداختیم

به گفته چرچ: "متخصصین توجه خود را معطوف CPAEMC کرده‏اند، چراکه بیانگر نشانهای است که این حرفه به کجا می‏رود و این ایده را ارائه میدهد که کارکنان جدید برای انجام چه کارهایی آماده خواهند بود. این امر نشان دهنده تکامل در حرفهای است که همه ما در طوی سال های گذشته از آن محافظت کردیم.

وی افزود:خوشحالم که اصول حسابداری حفظ شده است، اما همچنان مشتاقم که این حرفه در برگیرنده فناوریهای نوظهور باشد. "

https://www.journalofaccountancy.com/news/2021/jun/aicpa-nasba-launch-cpa-evolution-model-curriculum.html

شماران