راهنمای حسابداری دارایی‌های دیجیتال ، شامل 13 پرسش و پاسخ است که برای کمک به حسابداری و حسابرسی دارایی‌های دیجیتال تدوین شده است و موضوعاتی از جمله محاسبه‌ی ارزش منصفانه، ارزهای رمزنگاری شده و چگونگی حسابداری دارایی‌های دیجیتال توسط شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاران را در بر می‌گیرد. این راهنمای عملی، دارایی‌های دیجیتال را به عنوان ثبت‌های دیجیتالی تعریف می‌کند، که برای تأیید و اهداف امنیتی رمزنگاری می شوند. از جمله دارایی‌های دیجیتالی می‌توان به بیت کوین اشاره کرد که بر روی بلاک‌چین بیت کوین کار می‌کند. راهنمای جدید پنج بخش زیر را پوشش داده است:
·      ارائه‌ی تعریف شرکت سرمایه‌گذاری زمانی که به انجام معاملات مرتبط با دارایی دیجیتال مبادرت می‌ورزد.
·      حسابداری دارایی‌های دیجیتالی توسط یک شرکت سرمایه گذاری زمانی که این دارایی را به عنوان سرمایه گذاری در اختیار دارد.
·      شناسایی، اندازه گیری و نحوه‌ی ارائه‌ی دارایی‌های دیجیتال ویژه‌ی کارگزاران.
·      ملاحظاتی برای دارایی‌های رمزنگاری شده که به اندازه‌گیری ارزش منصفانه الزام دارند.
·      حسابداری ارزهای رمزنگاری شده
رئیس کار گروه دارایی‌های دیجیتال انجمن حسابداران رسمی آمریکا در این‌باره اذعان کرد، ما اطمینان داریم که این راهنمای عملی به روز رسانی شده به بیش‌تر سوالاتی که در فضای دارایی‌های دیجیتال به‌وجود آمده‌ است، پاسخ خواهد داد. همچنین کارگروه دارایی‌های دیجیتال بر ارائه‌ی راهنمایی و پشتیبانی لازم از این فضای مهم و در حال تکامل، ادامه می‌دهد. گفتنی است استفاده از این راهنما اختیاری بوده و این نسخه با هدف به روز رسانی نسخه‌ی منتشر شده در ماه جولای منتشر شده است.
https://www.journalofaccountancy.com/news/2020/oct/aicpa-guidance-fair-value-stablecoins.html

شماران