در پی پذیرش استعفای محسن قاسمی در جلسه بعد از ظهر امروز شورای عالی، سیدمحمد باقرآبادی از سوی شورای عالی به سمت دبیرکل انجمن منصوب شد. گفتنی است، محسن قاسمی به موجب حکم سعید جمشیدی‌فرد، رئیس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، به مدت سه سال به عنوان مدیر اجرایی مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی منصوب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در جلسه مورخ بعد از ظهر امروز، یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 شورای عالی، در پی پذیرش استعفای محسن قاسمی، یکایک اعضای شورای عالی از خدمات ارزشمند و ماندگار وی طی بیش از هفت سال گذشته در این جایگاه قدردانی، و برای وی در ایفای مسئولیت جدیدش در سمت مدیر اجرایی «مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی» (وابسته به جامعه حسابداران رسمی ایران) آرزوی توفیق کردند.

در این جلسه، در اجرای تبصره ماده 12 اساسنامه انجمن با پیشنهاد رئیس شورای عالی مبنی بر انتصاب سیدمحمد باقرآبادی به سمت دبیرکل موافقت شد. سیدمحمد باقرآبادی، عضو خبره انجمن در شاخه‌های تخصصی حسابدار مستقل خبره و حسابدار مالی خبره، عضو هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مالی خبره، و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران (حسابدار رسمی) است. وی پیش از این، عضو شورای عالی انجمن و مدیر آموزش جامعه حسابداران رسمی ایران بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد، در اجرای بند 1 مصوبه جلسه مورخ 14 مهر 1398 شورای عالی، دبیرکل جدید انجمن به عنوان نماینده انجمن در شورای مدیریت مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) معرفی و جایگزین دبیرکل پیشین شود. طبق تصمیم شورای عالی، مقرر شد جلسه تودیع و معارفه دبیران کل پیشین و جدید در اولین فرصت پس از ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از اعضای فعلی و سابق شورای عالی به نمایندگی از اعضای انجمن برگزار شود.

متن کامل حکم صادره از سوی رحمت‌اله صادقیان، رئیس شورای عالی، در انتصاب سیدمحمد باقرآبادی به سمت دبیرکل انجمن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سیدمحمد باقرآبادی

با سلام و احترام،

در اجرای تبصره ماده 12 اساسنامه انجمن حسابداران خبره ایران (مصوب 23 تیر 1393) و به استناد مصوبه جلسه مورخ 12 اردیبهشت 1400 شورای عالی، بدین وسیله به عنوان دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به درگاه الهی و با پشتیبانی جملگی اعضای گرانمایه انجمن همه توان، دانش و تجربه ارزشمند خود را در چارچوب سیاستهای مصوب مجمع عمومی اعضاء و شورای عالی در راستای تحقق اهداف انجمن و اعتلای نام و جایگاه حسابداران شریف میهن عزیزمان مبذول دارید.

به نمایندگی از شورای عالی و اعضای انجمن نیز از جناب آقای دکتر محسن قاسمی که طی بیش از هفت سال گذشته در جایگاه دبیرکل انجمن و سردبیر مجله حسابدار خدمات ارزشمند و ماندگاری را به انجمن و حرفه حسابداری ایران ارائه دادند صمیمانه قدردانی می‌کنم، و برای ایشان در ایفای مسئولیتهای آینده در حرفه آرزوی توفیق روزافزون دارم.

رحمت‌اله صادقیان

رئیس شورای عالی
در این جلسه همچنین در رعایت تبصره ماده 12 اساسنامه با استعفای سیدمحمد باقرآبادی از عضویت در شورای عالی موافقت شد. ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند ایشان طی مدت زمان ایفای این مسئولیت، مقرر شد در اجرای ماده 25 اساسنامه از مهدی معین‌پور عضو علی‌البدل منتخب مجمع عمومی عادی سالانه اعضاء مورخ 25 دی 1398 برای مدت باقیمانده ماموریت عضو مستعفی دعوت به عمل آید.

در پایان لازم به ذکر است، در پی تاسیس «مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی» (وابسته به جامعه حسابداران رسمی ایران) محسن قاسمی به موجب حکم سعید جمشیدی‌فرد، رئیس شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران، به مدت سه سال به عنوان مدیر اجرایی این مرکز منصوب شده است.

اخبار مرتبط:

در قالب یک یادداشت: محسن قاسمی (دبیرکل سابق) با اشاره به دستاوردهای ارزشمند، تاثیرگذار و ماندگار انجمن طی نیم‌قرن گذشته، همگی اعضای انجمن را به یاری و پشتیبانی همدل و همصدا از سیدمحمد باقرآبادی (دبیرکل جدید انجمن) فراخواند

شماران