فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با انتشار پیامی، ضمن تبریک روز حسابدار به فعالان این عرصه، بر تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد. دژپسند در این پیام به اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی توصیه کرد، با جدیت و همکاری در راستای ارتقای اعتماد و شفافیت در سیستم گزارشگری مالی که زیربنای ثبات اقتصادی است، تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار، بر تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

متن کامل پیام فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت روز حسابدار بدین شرح است:

وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان بازوی مالی دولت چندسالی است که از طریق خزانه داری کل کشور مراسم بزرگداشت روز حسابدار را با حضور نمایندگان جامعه حسابداری و حسابرسی کشور برگزار می نماید تا از این طریق بتواند ضمن قدردانی از زحمات این قشر خدوم، به توسعه این حرفه که سرمنشأ خدمات ارزشمندی نظیر ارتقای شفافیت مالی و پاسخگویی به عنوان حقوق شهروندی است، بپردازد. هر چند، در سال جاری اکثر فعالیت ها و رویدادهای جمعی به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تحت تاثیر قرار گرفته و محدود شده است، برگزاری این مراسم به صورت عمومی امکان پذیر نبوده و عملاً به شکلی محدود در قالب وبینار برگزار شده است. بر همین اساس، ضروری است تا پیام خود را از این طریق به گوش دست اندرکاران و اعضای خدوم حرفه حسابداری و حسابرسی برسانم.

قطعا شیوع این ویروس بر حرفه حسابداری اثرگذار بوده و محدودیت هایی را ایجاد نموده است. ولی توجه ویژه به فرصت های فعالان این حرفه در این ارتباط بسیار ضروری است. تقویت سیستم های الکترونیکی حسابداری، بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند و ارائه اطلاعات مناسب به منظور کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه از جمله فرصت‌های پیش روی این حرفه می باشد. بنابراین، بسیار با اهمیت است که اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی با جدیت و همکاری در راستای ارتقای اعتماد و شفافیت در سیستم گزارشگری مالی که زیربنای ثبات اقتصادی و توسعه بازار سرمایه است، تلاش نمایند. در پایان، روز حسابدار را به فعالان حرفه حسابداری کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را در زمینه ارتقای شفافیت و پاسخگویی مسئلت می نمایم.

فرهاد دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی

   درباره روز حسابدار   

پانزدهم آذرماه هر سال در ایران روز حسابدار است. این روز در گردهمایی 13 آذر 1386 نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران (دو انجمن ایرانی عضو آیفک)، انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‌گذاری شد. فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در سی‌امین سال تاسیس خود 2 تا 8 دسامبر 2007 (برابر با 11 تا 17 آذر 1386) را در آن سال به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرد و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواست آن هفته را در آن سال به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های گرامی‎داشت ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران نهادهای فوق تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی 13 آذر 1386، در هتل ونوس (تهران)، روز پانزدهم آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد (گزارش کامل).

فهرست کامل آیین‎های گرامی‎داشت برگزارشده به همت انجمن حسابداران خبره ایران طی چهاره سال گذشته به همراه گزارش کامل هر رویداد در این پیوند در دسترس علاقه‌مندان است. طبق اعلام دبیرکل انجمن، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و بیماری کووید-19 و به دلیل تبعیت از منع برگزاری گردهمایی‌های حضوری، آیین گرامی‌داشت روز حسابدار سال 1399 انجمن حسابداران خبره ایران عصرگاه چهارشنبه، 19 آذر 1399، ساعت 18 در فضای مجازی اجرا خواهد شد. اعضای گرانمایه انجمن و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند در روز و ساعت یادشده با مراجعه به نشانی http://dl.pact.ir/14th-hesabdar-day.mp4 بخش‌های مختلف این آیین گرامیداشت را به صورت آنلاین مشاهده کنند. این مراسم به صورت همزمان از طریق اینستاگرام و آپارات انجمن حسابداران خبره ایران و اینستاگرام و آپارات مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) نیز قابل مشاهده خواهد بود (اطلاعات بیشتر).

 

 

شماران