کتاب «مجموعه سوالات و پاسخ‌های آزمون DipIFR» با همکاری انجمن حسابداران خبره ایران توسط انتشارات مهربان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، کتاب «مجموعه سوالات و پاسخ‌های آزمون DipIFR» که با همکاری انجمن حسابداران خبره ایران توسط انتشارات مهربان منتشر شده است، دربردارنده مجموعه کامل پرسش‌ها و پاسخ‌های آزمون DipIFR  برگزارشده توسط انجمن حسابداران رسمی خبره انگلستان (ACCA) از دسامبر 2015 تا ژوئن 2018 به همراه توضیحات مربوط است. مسئولیت ترجمه این کتاب و افزودن توضیحات تکمیلی آن بر عهده سید محمد باقرآبادی و فاطمه دادبه بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند ظرف روزهای آینده این کتاب را به صورت آنلاین از وبگاه انتشارات مهربان یا کتابخانه مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) خریداری کنند.

لازم به ذکر است، با تصویب شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران، گواهینامه حرفه‌ای «دیپلم گزارشگری مالی بین‌المللی» توسط انجمن طراحی و پس از برگزاری آزمون کتبی، متحدالشکل و سراسری مربوط به افراد واجد شرایط اعطا خواهد شد. این دیپلم حرفه‌ای که از سوی انجمن حسابداران خبره ایران به پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی، متحدالشکل و سراسری مربوط اعطاء خواهد شد، به منظور گواهی کردن مهارت به‌کارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در بنگاه‌های اقتصادی توسط پذیرفته‌شدگان این آزمون طراحی شده است.

جزئیات مربوط به مواد نخستین آزمون «دیپلم گزارشگری مالی بین‌المللی» انجمن حسابداران خبره ایران (به زبان فارسی)، شرایط داوطلبان، نحوه ثبت‌نام، و تاریخ برگزاری این آزمون طی روزهای آینده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) به مرور طی دو دهه گذشته به فراگیرترین استانداردهای گزارشگری مالی در جهان تبدیل شده است. هم اینک، رعایت این استانداردها در بیش‌تر کشورهای جهان - از جمله، ایران - برای شماری از بنگاه‌های اقتصادی لازم‌الاجرا است. از این رو، شماری از انجمن‌های حسابداران حرفه‌ای جهان، در گستره‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، با هدف اعتباردهی به مهارت کاربران این استانداردها نزد ذینفعان مختلف، با برگزاری آزمون‌هایی کتبی، متحدالشکل و سراسری به گواهی کردن این مهارت حسابداران حرفه‌ای می‌پردازند.

  برای مشاهده اخبار مرتبط با IFRS در پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران این جا کلیک کنید   

برای مشاهده فیلم مستند «IFRS در ایران» (ساخته انجمن حسابداران خبره ایران، مرداد 1397) بر روی تصویر بالا کلیک کنید

این فیلم مستند، پیرو انتشار خبر طراحی دیپلم گزارشگری مالی بین‌المللی از سوی انجمن حسابداران خبره ایران از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات منتشر شد (پیوند مشاهده فیلم). این فیلم مستند روایتی است از روند گسترش IFRS در جهان و تلاش‌های انجام‌شده در ایران برای پیوستن به جمع کشورهای کاربر IFRS؛ که از یک سو، انطباق هر چه بیشتر حرفه حسابداری ایران با معیارهای بین‌المللی را در پی خواهد داشت، و از سویی دیگر، منجر به تسهیل روابط مالی بنگاه‌های مالی و اقتصادی ایران در سطح بین‌المللی و جذب سرمایه‌های خارجی بیشتر در ایران خواهد شد.

گفتنی است، روز پنج‌شنبه، پانزدهم دسامبر 2016، همزمان با 25 آذر 1395، پروفایل ایران، به عنوان یکصد و چهل و نهمین کشور جهان، در وبگاه بنیاد IFRS نمایه شد. انتشار این خبر در رسانه‌های مالی ایرانی و بین‌المللی، نویدبخش پیوستن هر چند دیرهنگام ایران به جمع کشورهای کاربر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) بود.

پژوهش، نگارش، و گویندگی فیلمنامه این فیلم مستند توسط محسن قاسمی، و فیلمبرداری، تدوین، و کارگردانی آن توسط آرش پشنج به انجام رسیده است. متن کامل فیلمنامه این فیلم مستند نیز به عنوان سرمقاله شماره 315-316، تیر و مرداد 1397، مجله حسابدار (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) منتشر شده است (این پیوند).

در اسفند 1396 نیز، همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت صدمین زادسال استاد حسن سجادی‌نژاد - به همت انجمن حسابداران خبره ایران در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – فیلم مستند «آقای حسابدار: زمانه و زندگی حسن سجادی‌نژاد» توسط انجمن منتشر شده بود (پیوند مشاهده فیلم). پس از آن نیز، در ابتدای تابستان 1397، فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد (پیوند مشاهده فیلم). جدیدترین فیلم مستند ساخته انجمن، با عنوان «لوکا پاچیولی: قهرمان کمتر شناخته‌شده رنسانس»، نیز 19 آذر 1397، در دوازدهمین آیین گرامیداشت روز حسابدار برگزارشده توسط انجمن رونمایی شد و هم اینک بر روی کانال انجمن در آپارات در دسترس علاقه‌مندان است (پیوند مشاهده فیلم).

شماران