رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران، در مجمع عمومی عادی سالانه، در بخش پایانی گزارش عملکرد سالانه (97-1396) از تصویب صدور «گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» از سوی انجمن برای متقاضیان واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون‌های عملی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، منصور شمس احمدی (رئیس انجمن) در بخش پایانی گزارش عملکرد سالانه (97-1396) انجمن (اینجا)، در مجمع عمومی عادی سالانه که شامگاه یکشنبه، 23 دی 1397، در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد (گزارش کامل)، از تصویب صدور «گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» از سوی انجمن حسابداران خبره ایران برای متقاضیان واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون‌های عملی خبر داد.

 

به گفته رئیس انجمن، بر مبنای طرح مصوب شورای عالی، متقاضیان دریافت این گواهینامه در صورت قبولی در آزمون چهار ساعته مربوط که به صورت عملی خواهد بود (تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل پشت دستگاه رایانه) موفق به دریافت این گواهینامه خواهند شد. این افراد می‌توانند به منظور کسب آمادگی لازم در دوره آموزشی کوتاه‌مدت «دوره حرفه‌ای ارائه خدمات مالیاتی مشاغل» برگزاری در مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) شرکت کنند.

 

(برای دیدن پوستر با اندازه بزرگ‌تر بر روی تصویر بالا کلیک کنید)

 

متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی و آزمون مربوط باید حداقل دارای مدرک کارشناسی حسابداری یا رشته‌های مرتبط و دست‌کم دارای دو سال سابقه کاری مرتبط باشند. سرفصل‌های این دوره‌ی آموزشی و آزمون مربوط عبارتند از:

  • نحوه تهیه و تکمیل اظهارنامه معاملات فصلی
  • نحوه تهیه و تکمیل اظهارنامه ارزش افزوده
  • نحوه تهیه و تکمیل اظهارنامه مشاغل
  • نحوه تهیه و تکمیل اظهارنامه مالیات

 

مدت دوره 24 ساعت است که شامل 20 ساعت آموزش و 4 ساعت آزمون مربوط خواهد بود. کلاس‌های این دوره یک روز در هفته و در ساعات غیراداری (17 تا 20) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با تلفن 88940847 تماس حاصل فرمایند؛ یا به مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) به نشانی تهران، خیابان استاد نجات‌الهی (جنوبی)، بین خیابان‌های سپند و شاداب، کوچه نوید، شماره 23، مراجعه فرمایند.

 

برگزاری آزمون مربوط به این گواهینامه و ارائه این گواهینامه توسط انجمن حسابداران خبره ایران انجام خواهد شد. جزئیات مربوط به نحوه ثبت‌نام در این آزمون متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

شماران