موسسات باید کاركنان خود را به سمت دوره‌های آموزش مستمر هدایت کنند زيرا اين دوره‌هاي آموزشي به حسابداران رسمي کمک می‌کند مهارت‌های خود را گسترش داده و نیازهای سازمان را برآورده کنند.
سال‌ها پیش موسسه‌ي کوچک دلئون و استنگ، مستقر در گایترسبرگ، مریلند، نسبت به آموزش حرفه‌ای مستمر ترديد داشت. ریچارد استنگ، CPA  و یکی از شرکای موسسه، اذعان کرد، زماني كه از برگزاري كلاس‌هاي آموزشي مطلع مي‌شديم سعی می‌کردیم با کم‌ترین هزینه‌ي ممکن در اين دوره‌ها شركت كنيم.
اما امروز، موسسه‌ي استنگ که اکنون 45 کارمند دارد و در حال رشد است، در رویکرد خود نسبت به آموزش حرفه‌ای مستمر فعال‌تر عمل می‌کند. رهبران موسسات دریافتند که کارکنان  بزرگ‌ترین سرمایه‌ي آنان هستند و در شرایط فعلی متاثر از تغییرات سریع و اطلاعات جدید، یادگیری بسیار موضوع مهمي است. دلئون و استنگ اکنون فرصت‌های آموزشی مختلف را براي کارکنان خود فراهم مي‌كنند که شامل جلسات نهار کاری رایگان، وبینارهای غیرحضوری و گزينه‌های خودآموزی، در كنار گزینه‌های آموزش حرفه‌ای مستمر توسط نهادهاي حرفه‌اي است.
این موسسه همچنین قبل از تعیین بهترین گزینه‌های آموزش حرفه‌ای مستمر برای کاركنان، برنامه‌ها و مسير حرفه‌اي كاركنان خود را طراحي می‌کند و اهداف، نقاط قوت و ضعف آن‌ها را ارزیابی می‌کند.
استنگ اذعان مي‌كند، ما سعی می‌کنیم برنامه‌های کاری را برای هر يك از کاركنان سفارشی کنیم. به عنوان مثال، یک عضو تیم مالیاتی ما ممکن است به آموزش فنی خاصی نیاز داشته باشد، در حالی که یک عضو دیگر ممکن است نیاز به آموزش بیش‌تر در مورد مهارت‌های نرم داشته باشد تا در مصاحبه با مشتری موفقيت بيش‌تري كسب نمايد.
اخیراً به دلیل ويروس همه‌گیر کووید19، آموزش حرفه‌ای مستمر تغییرات اساسی را تجربه کرده است. تام هود، CPA  و رئيس انجمن حسابداران رسمي مريلند (MACPA) در اين‌باره اذعان كرد، بیش‌تر فرصت‌ها برای آموزش حرفه‌اي مستمر به شكل حضوری دیگر وجود ندارد و موسسات مجبور شده‌اند به آموزش مجازی و آنلاین روي بياورند. وی گفت،ارائه‌دهندگان آموزش حرفه‌ای مستمر و موسسات مجبور شده‌اند آزمون و خطا كنند و رویکردهای جدید را امتحان کنند. به عنوان مثال، AICPA بسیاری از کنفرانس‌ها، تنها در قالب آنلاین برگزار شده است. تاد هلتون، مدیر ارشد جلسات و کنفرانس‌ها در AICPA، طي مصاحبه‌اي اذعان كرد، ما مجبور شدیم به سرعت کنفرانس‌های خود را به رویدادهای فقط مجازی منتقل کنیم. به همین ترتیب، موسسات و افراد نيز مجبور شدند به سرعت با شرايط جديد سازگار شوند تا فرصت‌های آموزشی از طريق مجازی را  به حداکثر برسانند و آن‌ها را به عنوان گزینه‌های اصلی یادگیری خود در سال جاری پذیرفته‌اند.
هود گفت، تغییر جهت به سمت آموزش حرفه‌ای آنلاین به اين دلیل است که برای موسسات مهم است که برنامه‌های رسمی را با هدف هدایت کارکنان به  سوي مناسب‌ترین آموزش حرفه‌ای مستمر تنظیم کنند. وی خاطرنشان كرد، نیاز به مهارت‌های جدید و ظهور راه‌های جدید براي آموزش آنلاین، آموزش حرفه‌ای مستمر افراد حرفه‌ای را آسان می‌كند. در چنين شرايطي موسسات مي‌توانند دوره‌هاي آموزشي را افزایش ‌دهند و امکان بررسی مفاهیم اصلی را برای یادگیری عمیق‌تر فراهم نمايند.
وی گفت، موسسات هوشمند در حال كار كردن بر روی تجديدساختارهاي آموزشي و روش‌هاي یادگیری هستند تا بتوانند مهارت‌های بالقوه و لازم را برای موفقیت كاركنان خود به ارمغان آورند.

چرا موسسات برای براي آموزش حرفه‌ای مستمر كاركنان خود فرآیندهای رسمی داشته باشند؟
ادوارد مندلوویتس،‌CPA‌ و شريك ارشد موسسه‌ي ويتهام اسميت و براون  به عنوان یک مربی فعال در زمينه‌ي آموزش حرفه‌ای مستمر، در اين خصوص اذعان كرد، بسیاری از موسسات فرآیندهای تعیین‌شده‌اي برای پاسخ  به آموزش حرفه‌ای مستمر ندارند.
این کمبود ساختار می‌تواند به‌این معنی باشد که موسسات از آموزش حرفه‌ای مستمر به طور کامل بهره‌مند نمی‌شوند. مندلوویتس معتقد است، بدون برنامه‌ها یا فرآیندهای رسمی برای هدایت کارکنان به سوي آموزش حرفه‌ای مستمر مناسب، ممکن است موسسات افراد را به برنامه‌های آموزشي مناسب نفرستند و کاركنان نيز ممکن است آن‌چه را که آموخته‌اند در محل کار عملی نکنند. تریسی وایت، مدیر ارشد منابع انسانی در کلارک نوبر پی‌اس، یک موسسه‌ي 220 نفره در واشنگتن، گفت که موسسات از هزينه‌هايي كه صرف آموزش حرفه‌ای مستمر خود مي‌كنند، تصویری واضح دریافت نمی‌کنند.
بسیاری از موسسات به کاركنان اجازه می‌دهند تعیین کنند که آموزش حرفه‌ای مستمر را از چه روشی و به چه ميزان بگذرانند. اگرچه‌این روش به کارکنان آزادی بیش‌تری می‌بخشد، اما می‌تواند فرصت‌های از دست رفته‌ي بيش‌تري نيز به همراه داشته باشد. وقتی به کاركنان هیچ راهنمایی نمی‌شود که چه نوع آموزش‌هاي حرفه‌ای مستمر را بايد بگذرانند، ممکن است به‌اندازه‌ي کافی خود را به چالش نکشند، و فقط يكسري دوره‌هاي آموزش حرفه‌اي را تا مهلت‌ پاياني بگذرانند و در نتیجه، گزینه‌های خود را محدود کنند یا گزینه‌های آموزش حرفه‌ای مستمر را انتخاب کنند که‌ لزوماً با نیازهای موسسه همسو نیست.
ملیسا گالاسو، CPA، مربی آموزش حرفه‌ای مستمر در شارلوت، کارولینای شمالی در اين‌باره اذعان كرد، بسياري از موسسات نمی‌دانند که گلوگاه‌هاي آن‌ها چیست و بنابراین ممکن است ندانند که آموزش حرفه‌ای مستمر برای آن‌ها بیش‌ترین منفعت را دارد.

چگونه یک طرح آموزش حرفه‌ای مستمر برای موسسه‌ي خود ایجاد کنیم؟
ایجاد یک فرآیند یا برنامه برای دستیابی به آموزش حرفه‌ای مستمر مناسب برای كاركنان می‌تواند هم به نفع كاركنان و هم به نفع موسسه باشد. در این‌جا مراحلی وجود دارد که رهبران موسسات می توانند برای نيل به اين هدف انجام دهند:
·       چشم انداز و استراتژی موسسه‌ي خود را مشخص کنید

هر موسسه مأموریت متفاوتی دارد، بنابراین تعیین این‌که مقصدتان كجاست،  قبل از ایجاد یک برنامه‌ي آموزش حرفه‌ای مستمر ضروری است. جی مایکل اینزینا، CPA، موسس و مدیر عامل يك موسسه‌ي حسابرسي و خدمات مشاوره‌ي مديريت، به موسسات حسابرسي كه خدمات حرفه‌اي متنوعي را ارائه مي‌دهند توصيه كرد، اهداف خود را تعيين كنيد. به‌این فکر کنید که 5 تا 10 سال دیگر می‌خواهید کجا باشید؟
سپس، در مورد صلاحیت‌ها، دانش و مهارت‌هایی که برای کمک به شما در رسیدن به اهداف‌تان نیاز است، ایده‌پردازی کنید.از خود بپرسید که مشتریان به عنوان یک موسسه‌ي ارائه دهنده‌ي خدمات حرفه‌اي، به شما چه نیازی دارند و کدام قابليت يا دانش شما برای خدمت به آن‌ها و کمک برای رشد كسب و كارشان مفید است. زماني كه بدانيد کارکنان شما به چه آموزش حرفه‌ای مستمر نیاز دارند در موقعیت بهتری خواهيد بود.

مشخص کنید که در هر مرحله از مسیر حرفه‌اي هر يك از كاركنان  به چه مهارت‌هایی نیاز است؟
برای سازگار كردن آموزش حرفه‌ای مستمر با نیازهای کارکنان در مراحل مختلف مسير حرفه‌اي‌شان،  ايجاد شبكه‌ي انتظارات پيشنهاد شده است؛ فهرستي از صلاحيت‌های اصلی برای هر سطح از كاركنان موسسه و مهارت‌هایی که براي هر سطح انتظار می رود. سطوح شغلی کلیدی، مانند كمك حسابرس، حسابرس ارشد، سرپرست و شریک را مشخص کنید و آن‌چه کاركنان باید در هر سطح بدانند و زمان آن را مشخص نماييد.
یکی از راه‌های ایجاد شبکه‌ي انتظارات، الگوسازی از روي مدل صلاحیت حرفه‌اي موسسه یا چارچوب صلاحیت‌هاي حرفه‌اي اصلی AICPA در زمینه‌هایی مانند مالیات و حسابرسی است، سپس از طريق مطابقت آن با مأموریت و نیازهای موسسه‌، برخی از برنامه‌هاي آموزشي برای کاركنان در سطوح و حوزه‌های مختلف مانند حسابرسی و مالیات ارائه می‌شود.
آموزش حرفه‌ای مستمر ويژه‌اي را برای پر كردن خلاءهاي مهارتي یا مناطقی که كاركنان می خواهند رشد کنند، ترسیم کنید، این سوالات را از خود بپرسید، هر يك از كاركنان به چه دوره‌هاي آموزشي، نه تنها براي برطرف ساختن نیازهای آموزش حرفه‌ای مستمر خود ، بلکه برای رشد حرفه‌ای نیاز دارد؟ شکاف مهارت‌ها کجاست؟ چه نوع آموزشی به هر يك از كاركنان حرفه‌اي و موسسه‌ي شما کمک خواهد کرد؟ مهارت‌های مورد نیاز خود را که بیش‌ترین تفاوت را ایجاد می‌کند، در اولویت قرار دهید. سپس، نظارت كنيد که آيا آن شخص می‌تواند از طريق تعيين شده بهترین آموزش حرفه‌ای مستمر را برای ارتقاي این مهارت‌ها و دانش کسب کند. علاوه بر این، برخی از آموزش‌های سفارشی را برای صنعت خاص یا صنایعی كه در آن خدمت می‌كنید نیز داشته باشید.
برای هر یک از کارکنان برنامه‌ي آموزش حرفه‌اي شخصی‌ ایجاد کنید، کاركنان باید در برنامه‌ریزی آموزش حرفه‌ای مستمر خود مشارکت داشته باشند اما دركنار رهبری قوي باید این کار را انجام دهند. این مسئله تعادل بین علاقه‌ي کاركنان و نیازهای تجاری موسسه را تضمین می‌کند.
به هر یک از کارکنان در مورد آموزش حرفه‌ای مستمر تا حدی حق انتخاب بدهید. از آن‌ها در مورد علایق، آرزوها و سبک‌های یادگیری ترجیحی خود بپرسید و این‌که آیا آن‌ها آموزش طولاني روزانه را ترجیح می‌دهند یا آموزش‌هاي کوتا‌ه‌تر مانند وبینار.
همه‌ي کارکنان سوداي شریک شدن در سر ندارند، اما تمام آ‌ن‌ها باید به آموزش دسترسی داشته باشند. با برنامه‌ریزی و تلاش، همه‌ي كاركنان در هر سطحی كه بخواهند برای موفقیت آماده مي‌شوند.
با کمک خود كاركنان، یک برنامه‌ي رشد سالانه برای هر شخص ایجاد کنید، و سپس هر سه ماه یک بار روند و ميزان رشد آن‌ها را ارزیابی نماييد. آموزش حرفه‌ای مستمر را با سیستم های مدیریت حرفه‌اي و ارزيابي عملکرد ادغام کنید هنگام ایجاد برنامه‌های رشد سالانه برای كاركنان، مطمئن شوید که هر برنامه‌ای را با سیستم‌های مدیریت حرفه‌اي و ارزيابي عملکرد موسسه‌ي خود مرتبط می‌کنید. همیشه ارائه‌ي آموزش تخصصی بر اساس اهداف حرفه‌اي کارکنان بسیار مهم است. این موضوع از کاركنان برای ارتقاي مجموعه‌ي مهارت‌های خود و بهبود مهارت‌های فنی یا نرم آ‌‌ن‌ها پشتیبانی می‌کند.
به مهارت‌هاي غير فني توجه نماييد، در کنار مهارت‌های فنی، CPA ها به مهارت‌های رهبری، ارتباطات، استراتژیک و تفکر انتقادی نیاز دارند. این مهارت‌ها را مهارت‌های موفقیت مي‌نامند. آموزش حرفه‌ای مستمر باید تمام انواع مهارت‌هاي فني، مهارت‌هاي نرم و  و مهارت‌هاي موفقيت را در خود جای دهد. اگر در برخی از این مهارت‌های سطح بالاتر سرمایه گذاری نکنید، در صورت نیاز به آن‌ها، خیلی دیر خواهد بود.
الزام  به پیگیری دارد، پس از اتمام یک برنامه‌ي آموزش حرفه‌ای مستمر، از فراگيران بپرسيد دستاوردهاي اصلی شما چه بودند و چگونه می‌خواهید آموخته‌های خود را در کارهای روزمره خود ادغام کنید؟ همچنین می‌توانید از كاركنان بخواهيد خلاصه‌ي کوتاهی از آنچه آموخته‌اند را، اغلب در هنگام صرف ناهار يا اوقات استراحت به یک گروه کوچک از همكاران خود ارائه دهند. این كار مهارت‌های ارائه‌ي آن‌ها را نيز افزایش می دهد.



لینک منبع:
https://www.journalofaccountancy.com/issues/2020/nov/cpe-training-plans-for-cpa-firms.html

شماران