آذرماه امسال، دهمین سال پی در پی است که حسابداران ایران در روزهای میانی این ماه با برگزاری آیین‎های گرامی‎داشت مختلف و متعدد در سطوح گوناگون و در شهرهای مختلف کشور «روز حسابدار» را گرامی می‎دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، پانزدهم آذر هر سال روز حسابدار در ایران است. این روز در گردهمایی 13 آذر 1386 نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران - به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک - انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‌گذاری شد.

 

خاستگاه برگزاری آیین گرامی داشت «روز حسابدار» در ایران

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در سی‌امین سال تاسیس‌اش ۲ تا ۸ دسامبر ۲۰۰۷ (برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را در آن سال به عنوان «هفته جهانی حسابداری» اعلام کرد و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواست آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین انجمن حسابداران حرفه‎ای عضو آیفک از ایران ضمن اعلام عمومی این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان «روز حسابدار» در ایران فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران، به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک، و انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

 

از آن سال تا کنون، انجمن‎ها، نهادها، سازمان‎ها، گروه‎ها، و تشکل‎های مختلف حسابداران ایران در روزهای میانی این ماه با برگزاری آیین‎های گرامی‎داشت مختلف و متعدد در سطوح گوناگون و در شهرهای مختلف کشور «روز حسابدار» را گرامی می‎دارند؛ و آذرماه امسال دهمین سال پی در پی است که حسابداران کشور در تدارک برگزاری هر چه باشکوه‎تر این روز فرخنده حرفه‎ای هستند.

 

تدارک برگزاری باشکوه روز حسابدار سال 1395 در شهرهای مختلف ایران

به قرار اخبار رسمی و غیررسمی واصله به پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، تا کنون، برگزاری مراسم روز حسابدار سال 1395 از سوی چند انجمن و تشکل حسابداران در حال پیگیری است که از آن جمله می‎توان به انجمن حسابداران خبره ایران (23 آذرماه، همزمان با برگزاری «جشن چهلسالگی مجله حسابدار»)؛ انجمن صنفی مدیران مالی اصفهان، انجمن صنفی حسابداران اصفهان، و انجمن کارفرمایی شرکتها و موسسات حسابداری و حسابرسی اصفهان (15 آذرماه)؛ انجمن صنفی حسابداران استان قزوین (15 آذرماه، همزمان با نکوداشت دهسالگی انجمن)؛ انجمن حسابداری ایران (16 آذرماه، همزمان با برگزاری همایش سالانه انجمن)؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه (18 آذرماه)؛ دانشگاه الزهراء (18 آذرماه)؛ انجمن صنفی حسابداران استان گیلان (18 آذرماه)؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه (24 آذرماه)؛  ... اشاره کرد.

 

در این ارتباط، پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، مطابق رویه سال‎های اخیر قصد دارد از این طریق نسبت به اطلاع‎رسانی و پوشش خبری حداکثری این رویداد ملّی جهت اطلاع حسابداران شریف کشور و دیگر علاقه‎مندان اقدام کند. از این رو، چنان‎چه هر یک از انجمن‎ها، تشکل‎ها، و گروه‎های حسابداران در تدارک برگزاری «آیین ویژه‎ای برای گرامی‎داشت روز حسابدار سال 1395» هستند، می‎تواند اخبار مربوط به تدارک برگزاری این مراسم را به رایانامه انجمن حسابداران خبره ایران به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید اعلام کند تا از طریق پایگاه اطلاع‎رسانی و کانال رسمی انجمن در تلگرام نسبت به اطلاع‎رسانی و پوشش خبری آن اقدام شود.

 

اخبار مرتبط:

با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد انتشار مجله «حسابدار»: آذرماه امسال «جشن چهلسالگی مجله حسابدار» (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران) همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت «روز حسابدار سال 1395» برگزار خواهد شد (9 آبان 1395)

 

پوسترهای «آیین گرامیداشت روز حسابدار» شهرهای مختلف کشور

پوسترهای «آیین گرامیداشت روز حسابدار» در حال تدارک برگزاری در شهرهای مختلف کشور که به پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران ارسال شده‎اند به ترتیب تاریخ برگزاری به شرح زیر ارائه می‎شوند. چنان‎چه در شهرهای دیگر نیز آیین‎های گرامی‎داشت روز حسابدار در حال تدارک برگزاری است، به محض ارسال پوستر مربوطه به رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید در فهرست زیر اضافه خواهد شد.

 



 

 

 

 

 

 
شماران