در فهرست ابلاغی از سوی اسحاق جهانگیری نام 40 شرکت دولتی که در مرحله دوم مکلف به انجام حسابرسی عملیاتی هستند به چشم می‎خورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، هیئت وزیران تصویبنامه زیر را که دیروز (یکشنبه) مورخ 18 مهر 1395 از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجراء به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد در جلسه مورخ 11 مهر 1395 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده 218 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (مصوب 1389) تصویب کرد.

 

مطابق ماده 218 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (مصوب 1389): «کلیه شرکتهای دولتی موضوع ماده (4) قانون مدیریت خدمات کشوری که فهرست آنها توسط دولت تعیین می‌شود و نیز شرکتهای پذیرفته‌شده در بورس مکلفند از سال دوم برنامه و حداقل یک بار تا پایان برنامه از طریق سازمان حسابرسی و یا مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران حسب مورد در جهت افزایش صرفه اقتصادی، کارآیی و اثربخشی فعالیت شرکتها و افزایش قابلیت اعتماد گزارشهای مالی نسبت به انجام حسابرسی عملیاتی اقدام نمایند. هیأت مدیره این شرکتها مسؤولیت اجرای این بند را به عهده دارند.

تبصره 1ـ شرکتهایی که بر اساس مصوبه دولت دارای طبقه‌بندی می‌باشند از شمول این ماده مستثنی می‌شوند.

تبصره 2ـ سازمان حسابرسی مکلف است چهارچوب و استانداردهای حسابرسی عملیاتی را ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون تهیه و ابلاغ نماید.» (پیوند متن
کامل قانون
)

شماران