رئیس این کنفرانس هدف اصلی برگزاری آن را کمک به توسعه و ترویج بهترین عملکردها در حوزه هلدینگ و گروه شرکتها عنوان کرد و گفت: به این ترتیب شیوه‌های بنگاهداری نوین و مدیریت کارآمد در کشور نهادینه می‌شود. وی با اشاره به این که در این کنفرانس مدیران بنگاههای بزرگ کشور و صاحب نظران داخلی و بین‎المللی از کشورهای آلمان، کره و ترکیه حضور دارند افزود: مسائلی چون حاکمیت شرکتی، هم افزایی و سینرژی در شرکت های گروه، شکل گیری هلدینگ های مبتنی بر تکنولوژی و بررسی تطبیقی ساختار هلدینگ در کشورهای مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از بورس آنلاین، رئیس سومین کنفرانس بین المللی هلدینگ و گروه شرکت ها در خصوص چرایی برگزاری این کنفرانس‌ گفت: یکی از بخش های اقتصادی که می تواند به خروج از رکود، جذب سرمایه گذاری خارجی و اشتغال زایی کمک کند هلدینگ‌ها هستند. اما در عین حال آمادگی این شرکت ها و وجود ساختاری توانمند که زمینه حرکت هلدینگ‌ها به سمت اهداف مورد نظر را فراهم کند از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو استقرار مناسب سازوکارهای حاکمیت شرکتی، مدیریت ریسک، بهبود و تسهیل در تأمین مالی و مدیریت بهینه در این شرکت ها می تواند شرایط لازم برای نقش آفرینی بهتر هلدینگ ها در عرصه اقتصاد کشور را فراهم آورد.

 

سید علی صدری، با بیان این مطلب افزود: هلدینگ‌های کشور از ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برخوردارند و ارزیابی ها و رتبه بندی های مختلف این موضوع را نشان می‌دهد به نحوی که رتبه‌بندی موسسه مستقل مطالعات شیمیایی(ICIS)که اسامی پتروشیمی های پردرآمد جهان را اعلام می کند به تازگی هلدینگ های پتروشیمی خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و تاپیکو را در بین هلدینگ های برتر جهان قرار داده است.

 

وی اظهارداشت : در حال حاضر بخش مهمی از اقتصاد کشور توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های گروه اداره می‌شود و توسعه، توانمندسازی و ارزیابی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است پرداختن به چالش ها و راهکارهای راهبری بنگاه های بزرگ و هلدینگ ها ضروری به نظر می رسد.

 

صدری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران همچون سال‌های گذشته با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی برای برگزاری کنفرانس بین المللی هلدینگ و گروه شرکت ها اقدام کرده است.

 

صدری درخصوص نحوه ارسال مقالات اعلام کرد: محققان تا ابتدای دی ماه می‌توانند مقالات خود را به این کنفرانس ارسال‌ کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس به نشانی http://www.himty.ir/holding-conferences مراجعه کنند. ضمن آن که هلدینگ ها و گروه شرکت ها نیز با مراجعه به سایت قادر به تکمیل فرم حضور در ارزیابی خواهند بود.

شماران