عادل آذر طی مراسمی سید محمد مقیمی را به عنوان رئیس جدید مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور معرفی و از زحمات مهدی دهرویه رئیس سابق این مرکز آموزش تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش دیوان با تاکید بر این که رویکرد ما در حوزه آموزش و پرورش و  ITدیوان محاسبات کشور رویکرد دانش محور است، گفت: باید تلاش کنیم تا کانون های دانشی دانشگاه ها را به مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور وصل کنیم و از این طریق شاهد شکوفایی هر چه بیشتر مرکز آموزش باشیم. وی در ادامه آموزش های مهارت محور و تکنیکی را لازمه کار دیوان محاسبات کشور دانست و افزود: باید تمرکز مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور بر آموزش های مهارت محور و موضوعی باشد تا در راستای انجام ماموریت های سازمان به کار گرفته شود.

 

عادل آذر همچنین پژوهش مسئله محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پژوهش های همکاران باید بر مبنای مسئله باشد و با سرعت انجام گیرد تا کاربرد لازم را در حسابرسی ها داشته باشد و سیستم نظارت الکترونیک (سنا) باید هر چه زودتر استقرار یابد تا حسابرسی الکترونیکی نیز عملی گردد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تشریح سیاست کلی دیوان مبنی بر نظارت مستمر مالی پیشگیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه، تعالی دیوان محاسبات را در داشتن اقتدار و لازمه اقتدار را دانش حرفه ای دانست و گفت: البته این اقتدار نباید قدرت ریسک پذیری را از مدیران بگیرد.

 

در ادامه این مراسم، سید محمد مقیمی رئیس جدید مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور ضمن تشکر از اعتماد عادل آذر به ایشان، گفت: باید شعار محوری آقای رئیس کل را مبنای کار آموزش قرار دهیم و به همه مولفه های آن عمل نماییم.

مقیمی افزود: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، باید رویکرد دیوان محاسبات کشور بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد و سیاست های اقتصاد مقاومتی همچون چتری بر برنامه های ما سایه افکند.

ایشان با تاکید بر مجازی شدن آموزش ها، گفت: باید روش هایی که در دنیا موفق و متداول است را الگو قرار دهیم و علاوه بر آموزش همکاران مسئولین دستگاه های اجرایی را نیز آموزش دهیم تا سیاست پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور عملی گردد.

رئیس مرکز آموزش دیوان محاسبات کشور اظهار امیدواری کرد که در پایان این دوره شاهد جهشی بزرگ از نظر آموزشی در دیوان محاسبات کشور خواهیم بود.

 

در پایان این مراسم عادل آذر با اهدای لوح سپاس به مهدی دهرویه از زحمات ایشان در دوران تصدی پست ریاست مرکز آموزش تقدیر و تشکر نمود و سید محمد مقیمی را نیز رسماً به عنوان رئیس جدید مرکز آموزش معرفی کرد.

گفتنی است، مهدی دهرویه به عنوان «مشاور رئیس کل در امور ارزیابی و پایش عملکرد» در دیوان محاسبات کشور و «نماینده دیوان محاسبات کشور در هیات نظارت بر چاپ اوراق بهادار کشور» منصوب شد.

 

شماران