گروه حسابداری دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در نظر دارد «اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران» را در روزهای چهارشنبه و پنج‎شنبه 27 و 28 بهمن 1395 در مشهد برگزار کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، هدف اصلي «اولین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران» (27 و 28 بهمن 1395، دانشگاه فردوسی) ايجاد بستري براي تبادل نظر و همفکري حرفه و دانشگاه درباره موضوعات روز در قالب ارايه برترين مقالات تخصصي وآموزشهاي کارگاهي، و آشناسازی اعضاي حرفهاي و دانشگاهي با جديدترين مفاهيم و پژوهشهاي مرتبط با حسابرسي اعلام شده است؛ تا با بررسي مشکلات حرفه حسابداري و حسابرسي و چالشهاي پيش رو، راهکارهايي برای بهبود عملکرد حرفه ارايه شود.

 

در پیام دبیر همایش تاکید شده است، فسادهاي مالي اخير در جهان نشان مي‌دهد كه نقش نوين حسابرسان و حسابداران رسمي نسبت به نقش سنتي آنان به شدت افزايش يافته است و مسئوليت اجتماعي آنان همچنان مورد تأكيد است. ساختار جديد مالكيت و مديريت شركتها نیز دامنه مسئوليت و وظايف حسابداري را گسترش داده است و ارائه گزارشهاي مالي جديدتر و مناسب‌تر بر اساس نياز استفاده‌كنندگان را ضروري ساخته است. لذا توجه به نقش و جايگاه حرفه حسابرسي در اقتصاد کشور و اعتلاء و توسعه اين حرفه در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني نظام مالي و اطلاعاتي كشور در پاسخ به نيازهاي روزافزون جامعه ضروري است.

 

در این راستا، دبیرخانه همایش با صدور اطلاعیه‎ای از استادان دانشگاه، فعالان حرفه، دانشجویان و دیگر علاقهمندان و پژوهشگران دعوت به عمل آورده است تا مقالات خود را در چارچوب محورهای همایش حداکثر تا تاریخ یکم دی 1395 به دبیرخانه ارسال کنند.

 

محورهای اصلی و تخصصی همایش

مطابق اطلاعات مندرج در وبگاه رسمی همایش، محورهای اصلی و تخصصی همایش به شرح زیر اعلام شده‎اند:

محورهای اصلی:

حسابرسي و اقتصاد مقاومتي، حسابرسي در دوران پسابرجام، حسابرسي مالي (مستقل)، حسابرسي بخش عمومي، نظارت مالي و حسابرسي رعايت،حسابرسي داخلي،حسابرسي مستمر،حسابرسي سيستمهاي کامپيوتري،حسابرسي عملياتي/عملکرد، و آموزش و پژوهش در حسابرسي و نظارت مالي

محورهای تخصصی:

1.کيفيت

2.حقالزحمه حسابرسي

3.رقابت در بازار حسابرسي

4.نقش نهادهاي حرفهاي و نظارتي

5.نقش استانداردها و قوانين و مقررات

6.آموزش و پژوهش

7.بينالمللي شدن بازار حسابرسي

8.تعامل حرفه و دانشگاه

9.بازاريابي در حسابرسي

10.مهارتهاي ارتباطي و اجتماعي

11.مسوليت اجتماعي

12.ارتباطات بينالمللي و حضور موسسات بزرگ در ايران

13.ادغام موسسات حسابرسي

14.جوانگرايي در حرفه

15.فرسودگي شغلي

16.تنوعبخشي به اراِئه خدمات حرفهاي

17.کاربرد تکنولوژي در حسابرسي

18.نظارت مالي و حسابرسي بخش عمومي و نقش آن در تدوين بودجه و برنامههاي توسعه

19.سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري و نقش آن در اجراي نظام حسابداري تعهدي و نظام مالي در بخش عمومي

20. و ساير موضوعات مرتبط با محورهاي کلي

تاریخ‎های کلیدی

مطابق اعلام دبیرخانه همایش، ثبت‎نام از یکم مهر تا 15 بهمن 1395 انجام خواهد شد؛ و آخرین مهلت ارسال مقالات نیز یکم دی 1395 اعلام شده است. مطابق این اطلاعیه، نتایج داوری مقالات ارسالی نیز یکم بهمن اعلام خواهد شد.

 

اطلاعات تماس دبیرخانه

دبیرخانه همایش در مشهد، میدان آزادی، دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد واقع است. تلفکس دبیرخانه 38834204 (051)، نشانی رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید نشانی وبگاه رسمی همایش  1st-auditing.um.ac.ir و نشانی کانال رسمی تلگرام همایش FUM_1st_auditingاعلام شده است.


شماران