وزیر امور اقتصادی و دارایی، امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران شرکت می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا به منظور تشریح نحوه تعامل ایران با گروه کاری اقدام مالی (FATF)، امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد یافت.

 

گفتنی است، گروه کاری اقدام مالی (FATF) در روزهای پایانی خردادماه امسال، طی بیانیهای در جلسه دورهای خود در بوسان کره جنوبی، ضمن تمجید از اقدامات اخیر ایران از جمله در خصوص مبارزه با پولشویی، کلیه اقدامات مقابلهای قبلی بر ضد نظام پولی و مالی کشور را به مدت یکسال به حالت تعلیق در آورد.

 

امروز نیز شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور بیانیهای در رابطه با تعامل کشور با گروه اقدام مالی (FATF) ضمن تبیین ماهیت و کارکرد گروه اقدام مالی و ضرورت همکاری و تعامل با این نهاد بینالمللی، مبانی قانونی تعامل ایران با این نهاد را مورد اشاره قرار داد. در ادامه این بیانیه، در پاسخ به انتقادات، توضیحاتی در خصوص ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به گروه اقدام مالی،ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به سایر کشورها، تعریف تروریسم، اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد، و قطع روابط با اشخاص مشمول تحریم های امریکا ذکر شده است؛ و در پایان، جمع بندی و نتیجه گیری انجام شده است.

 

اخبار مرتبط:

از سوی پایگاه اطلاعرسانی دولت: بیانیه مهم شورای عالی مبارزه با پولشویی در رابطه با تعامل کشور با گروه اقدام مالی (FATF) منتشر شد

شماران