«آتیه نو»، هفته نامه سازمان تامین اجتماعی، در گزارش اصلی شماره امروز (یکشنبه) خود با عنوان «بیمه های اجتماعی؛ محور جدال کلینتون و ترامپ» به جایگاه بیمه های اجتماعی در منازعات انتخاباتی دو رقیب اصلی انتخابات آمریکا پرداخت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، در این گزارش می‎خوانیم: کلینتون وعده داده است که قانون «بیمه‌های درمانی ارزان‌قیمت» را گسترش دهد تا ٢٠ میلیون آمریکایی در پوشش این بیمه قرار گیرند. وی همچنین از بیمه‌گذاری افراد بالای ٥٥ سال برای بیمه‌های درمانی پشتیبانی خواهد کرد. هزینه‌ای که خانواده‌های آمریکایی برای داروهای نیازمند نسخه پزشک پرداخت می‌کنند، در سال ٢٠١٣ میلادی 2.5 درصد و در سال ٢٠١٤ میلادی 12.6 درصد افزایش یافته است، اما  کلینتون بی‌آنکه راه‌حلی برای این مشکل ارائه کند، در طرح‌هایش نوشته است که «ما باید برای خانواده‌های سخت‌کوش و سالمندان، داروهای ارزان‌قیمت‌تری مطالبه کنیم.» همچنین افزایش دسترسی به «درمان کم‌هزینه بدون توجه به وضعیت مهاجرتی خانواده‌ها» از دیگر وعده‌های تبلیغاتی کلینتون است. این نامزد دموکرات قول داده است که «امکانات ارزان‌قیمتی برای پیشگیری از بارداری و امکانات قانونی برای سقط‌جنین» در اختیار همه زنان آمریکایی بگذارد. دو برابر کردن هزینه‌های دولت در مراکز خدمات بهداشتی و حمایت از طرح باراک اوباما برای سه برابر کردن «سپاه بهداشت ملی» از دیگر طرح‌های بهداشتی و درمانی کلینتون است.

 

این در شرایطی است که ترامپ سیاست‌های اوباما از جمله سیاست او در بخش بیمه و درمان را فاجعه‌آمیز توصیف می‌کند و این به معنای عدم موافقت او با طرح‌هایی نظیر «اوباماکر» است. این میلیاردر آمریکایی می‌گوید می‌خواهد طرح خود را جایگزین «اوباماکر» کند و چنانچه رئیس‌جمهور شود، با بیمارستان‌ها قراردادی امضا می‌کند تا هزینه درمان ٢٥ درصد جمعیت فقیر آمریکا را تقبل کنند. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر این باور است که تنها از این طریق می‌توان مبالغ زیادی را صرفه‌جویی کرد. طبق برنامه درمانی او، باقی شهروندان آمریکا نیز برای خریداری بیمه‌نامه درمان مشمول طرح خصوصی خواهند شد که طبق آن می‌توانند با شرکت‌های بیمه مستقیما وارد گفت‌وگو شوند تا بیمه‌نامه‌ای با قیمت ارزان و جامع‌تر از بیمه‌نامه‌های کنونی دریافت کنند.

 

علاقه‎مندان می‎توانند متن کامل شماره 68 مورخ 7 شهریور هفته‎نامه «آتیه نو» را از وبگاه سازمان تامین اجتماعی دانلود کنند.

شماران