مجری پروژه تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش از اعلام آمادگی 19 تولیدکننده داخلی برای تولید صندوقهای مکانیزه فورش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، «حمیدرضا سعداله» امروز (سه شنبه) در حاشیه همایش «شهر هوشمند» در سالن همایشهای برج میلاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این پروژه شهرداریهایی که طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود سه درصد در سود فروشگاهها سهیم هستند، به درآمد پایداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه در شهرهایی که بخشی از این افزایش درآمد را به هزینه اجرای پروژه اختصاص دهند، در اولویت قرار می گیرد.

سعداله با بیان این که قانون مالیاتهای مستقیم از اول فروردین ماه امسال در کشور اجرایی شده است، افزود: برای تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق های فروش، در تبصره 2 ماده 169 قانون مالیاتی مستقیم آمده است که اصناف، اگر صندوق های مکانیزه فروش خریداری کنند، به ارزش قیمت صندوق خریداری شده، از مالیات معاف می شوند؛ به عبارتی دیگر، هزینه خرید صندوق فروش از طریق معافیت مالیاتی جبران می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح، تولیدکنندگان داخلی صندوق های فروش، این صندوق ها را تامین می کنند و در زمان تسویه حساب مالیاتی اصناف، وجه آن دستگاه را بدون سود، دریافت می کنند.

سعداله همچنین از آمادگی 19 تولیدکننده داخلی برای ورود به پروژه تولید صندوق مکانیزه فروش خبر داد و گفت: واحدهای صنفی می توانند برای دریافت رایگان صندوق های مکانیزه فروش اقدام کنند.

سعداله، داشتن پروانه کسب معتبر و مشمول اولویت اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی را از شرایط اعطای رایگان صندوق مکانیزه فروش بیان کرد و گفت: واگذاری صندوق ها از ابتدای اسفندماه آغاز خواهد شد.

مطاب این گزارش، طرح تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش با هدف حذف هزینه خرید صندوق اصناف، شفافیت اطلاعات اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی، حذف چرخه عرضه کالای قاچاق در شبکه رسمی توزیع و همچنین کاهش هزینه قیمت تمام شده کالا برای اصناف با حذف واسطه های غیرضروری آغاز شده است.

 

شماران