تعداد کاربران «تالار مجازی بورس ایران» (www.irvex.ir) به مرز 350 هزار نفر نزدیک شد تا این سامانه اینترنتی، به یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین سامانه‌ها در بازار سرمایه تبدیل شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، مهرداد حبیبزادگان، کارشناس مسوول تالار مجازی بورس ایران با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: با توجه به این که این سامانه به صورت اینترنتی، امکان خرید و فروش مجازی سهام در فضای شبیه‌سازی شده را برای علاقه‌مندان در سراسر کشور و حتی خارج از کشور فراهم می‌کند، با استقبال بسیار گسترده کاربران مواجه شده است. به نحوی که از سال 90 تاکنون  علاوه‌ بر ثبت‌ نام حدود 345 هزار نفر کاربر در این تالار، روزانه هزاران نفر نیز از بورس مجازی ایران بازدید و سهام و سایر انواع اوراق بهادار را با اعتبار مجازی خود خرید و فروش می‌کنند.

 

حبیبزادگان، شباهت بالای بورس مجازی با بورس واقعی کشور را  از مهمترین مزیت های تالار مجازی بورس دانست و افزود: این شباهت، باعث می‌شود تا علاقه ‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس، توانایی خود برای کسب بازدهی در این بازار را در فضایی تقریبا واقعی، ولی بدون نیاز به پول و تحمل ریسک، محک بزننـد و وقتی دانش و تجربه لازم در این خصوص را به دست آوردند، به صورت واقعی وارد بورس شوند.

 

وی همچنین اظهار داشت: این سامانه به طور دوره ای (60 و 120 روزه ) مسابقاتی برگزار می کند که به نفرات اول تا پنجم آن جوایز نفیسی اهدا می شود. تاکنون بیش از 150 نفر در مسابقات تالار مجازی بورس برنده شده اند.

 

به گفته مسوول تالار مجازی بورس ایران، همچنین در نسخه جدید تالار مجازی بورس ایران که در فرایند اجرا قرار دارد، امکانات آموزشی و اطلاع رسانی و ابزار های مالی جدیدی به منظور بهبود عملکرد سامانه طراحی شده است.

 

خاطرنشان می شود: تالار مجازی بورس ایران امکان کسب شناخت و آگاهی از بورس را برای افراد فراهم می‌کند، بنابراین بسیار مناسب است که افراد قبل از آنکه قدم در دنیای واقعی سرمایه‌گذاری در بورس بگذارند، در فضای شبیه‌سازی شده تالار مجازی، بدون پول و بدون ریسک، سرمایه‌گذاری در این بازار را تجربـه کنند.

شماران