درحالی‌که بنیاد دی‌کاپریو میلیون‌ها دلار برای امور خیریه و حافظت از محیط‌زیست و حیات وحش هزینه کرده است، گفته شده این بنیاد با جو لو، تاجری که در مرکز رسوایی بزرگ مالی ۳ میلیارد دلاری مالزیایی جای دارد، مرتبط شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، به نقل از مهر، گفته شده است «جو لو» ۳۵ ساله (دوست لئوناردو دی‌کاپریو) از بخشی از پول‌های سرقت شده از بنیاد مالزیایی برای این ستاره هزینه کرده است و مهمانی سن‌تروپه در ماه جولای و استفاده از هلیکوپتر شخصی در شهر از جمله آنها بوده است. بر اساس اخبار منشر شده، «لو» در سال ۲۰۱۳ این پول را سرقت کرده و بخشی از آن را صرف خرید تابلوهای باارزشی کرده که چندی پیش به قیمت 1/ 1 میلیون دلار فروش رفت. در حقیقت بانی مهمانی خیریه‌ای که ماه جولای به میزبانی دی‌کاپریو برگزار شد و چهره‌های مشهوری از شارلیز ترون، رابرت دنیرو، بونو، توبی مگوایر، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، بردلی کوپر، کیت بلانشت و آرنولد شوارتزنگر در آن حضور داشتند، «لو» بوده است.

 

مهمانی سن‌تروپه که حدود ۵۰۰ مهمان داشت و هر یک از مهمانان برای شرکت در آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ یورو پرداخته بودند تا صرف امور خیریه شود، مهمانی مشکوکی توصیف شد که در آن شخصیت‌های ناشناسی از روسیه و بالکان نیز حضور داشتند. با وجود اینکه دی‌کاپریو در مظان اتهامی نیست اما چندی پیش از سوی دادگستری آمریکا دعوت شد تا برای شهادت در دادگاه حاضر شود. این رسوایی مالی پیش از این فیلم «گرگ وال‌استریت» دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی را نیز درگیر کرده بود. گفته می‌شود اف‌بی‌آی بر این باور است که ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه فیلمی که لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرد از یک صندوق سرمایه دولتی مالزیایی به‌دست آمده است. این رسوایی مالی سرقتی بزرگ از صندوق مالی «MDB۱»؛ یک صندوق سرمایه دولتی مالزی است که به‌منظور توسعه اقتصادی داخلی تاسیس شده بود.


 

شماران